در حال بارگذاری ...

برخورداری ۸۱ درصد از راه های روستایی استان زنجان از روکش آسفالت

راه روستایی گل بداغ به طول ۵۶ و راه روستایی باغلوجه بیات به طول ۵۷ کیلومتر در شهرستان زنجان از جمله راه‌هایی هستند که درسال ۱۳۹۹ بهسازی و آسفالت شدند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت : از ۴ هزار و ۲۱۱ کیلومتر راه روستایی در استان زنجان ۸۱/۱ درصد روستاهای استان دارای راه آسفالت هستند .

عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبر گفت : راه‌های روستایی استان زنجان ۷۲ درصد از مجموع کل راه‌های محورهای مواصلاتی استان را در بردارد و در راستای اجرای طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی (ابرار) در استان زنجان ۵۰ روستا تحت پوشش این طرح قرارگرفته و انجام عملیات ۲۷ پروژه از ابتدای اجرای طرح در تاریخ  ۱۳۹۸ تا پایان ۹ ماهه سال جاری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۸۹۰ روستا در استان زنجان ، ۶۲۹ روستا برخوردار از راه آسفالت روستایی ، ۸۷ روستا برخوردار از راه آسفالت فرعی و اصلی هستند ، افزود : اولویت در اجرای طرح ملی ابرار بر اساس تعداد خانوار روستاها است و روستاهای بالای ۲۰ خانوار شامل این طرح هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان بیان داشت : راه روستایی گل بداغ به طول ۵/۶ و راه روستایی باغلوجه بیات به طول ۵/۷ کیلومتر در شهرستان زنجان از جمله راه‌هایی هستند که درسال ۱۳۹۹ بهسازی و آسفالت شدند .

این مقام مسئول بهسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از جمله راه را جزو برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان دانست و اظهار داشت : برای انجام این پروژه‌ها مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .




مطالب مرتبط

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از احداث و بهسازی بیش از ۵۵۸ کیلومتر راه روستایی ، فرعی و اصلی در ...

|

نظرات کاربران