در حال بارگذاری ...

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن شیراز - بوشهر

همه روش‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و موضوع فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده و اگر شرایط مجدد ، بتواند فضایی ایجاد کند که آن فاینانس محقق شود مورد استفاده قرار می‌گیرد ، چرا که مذاکرات فشرده‌ای با طرف چینی انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت بودجه سال آینده پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت : اختصاص این بودجه نشان دهنده این است که توجه ویژه‌ای به این پروژه شده است .

عباس خطیبی در بررسی روند ساخت خط ریلی بوشهر به فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از قطعات ۱۰ خط راه‌آهن در حال ساخت بوشهر بازدید شد ، اظهار داشت : طبق سیاست‌های قانون برنامه ششم توسعه ، وزارت راه و شهرسازی به نیابت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، موظف است مراکز عمده بار و ورودی و خروجی استان‌ها به شبکه ریلی متصل کند . در ادامه راه‌آهن اصفهان به شیراز و  اتصال آن به استان بوشهر به عنوان یکی از مناطق مهم کشور ، جزو سیاست‌های اصلی ریلی وزارت راه و شهرسازی است .

وی از تسریع اجرای طرح خط ریلی بوشهر به شیراز خبر داد و افزود : در ۲ سال گذشته با پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس ، اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر شرایط بهتری از لحاط اجرایی و تامین منابع ملی و اعتباری پیدا کرده است .

خطیبی با بیان اینکه قطعات ۱۰ خط ریلی بوشهر فعال است ، خاطر نشان کرد : این قطعات دارای ۲۵ کیلومتر طول مسیر  بوده و جزو سخت‌ترین قسمت‌های این پروژه است و تکمیل آن در اولویت قرار دارد . برای تامین منابع این خط ریلی علاوه بر بودجه عمومی ، روش‌های دیگری برای تامین سرمایه در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .

وی، با اشاره به تامین اعتبار خط ریلی بوشهر به شیراز از طریق فاینانس افزود : در برهه‌ای از طریق فاینانس خارجی چین برای اعتبار پروژه راه آهن شیراز - بوشهر و عسلویه مورد توجه قرار گرفت که متاسفانه با شرایط تحریم مواجه شدیم و هنوز به صورت قطعی محقق نشده است .

خطیبی در قالب بازار سرمایه یکی از پروژه‌های تعریف شده را خط ریلی  شیراز به بوشهر دانست و تصریح کرد : وزارت راه و شهرسازی مصمم است این پروژه را دنبال و تکمیل کند و در سال ۱۴۰۰ ، یکی از خط‌های ریلی که به آن توجه ویژه می‌شود و جزو اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، تسریع در اجرای راه آهن بوشهر به شیراز است .

معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها بودجه سال آینده پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد : اختصاص این بودجه نشان دهنده این است که توجه ویژه‌ای به پروژه راه آهن شیراز به بوشهر شده است .

وی ، با اشاره به اینکه از این به بعد شرایط خیلی بهتری برای تسریع پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر پیش‌رو خواهیم داشت ، افزود : همه روش‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است و موضوع فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده و اگر شرایط مجدد ، بتواند فضایی ایجاد کند که آن فاینانس محقق شود مورد استفاده قرار می‌گیرد ، چرا که مذاکرات فشرده‌ای با طرف چینی انجام شده است .

خطیبی به استفاده از روش‌های تامین سرمایه از محل ماده ۵۶ برای پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر خبر داد و تصریح کرد : علاوه بر این استفاده از روش بازار سرمایه به‌صورت جدی در برنامه و دستور وزارت راه و شهرسازی قرار دارد . برای تکمیل این چنین ابر پروژه‌ای چندهزار میلیارد تومان مورد نیاز است و تنها به بودجه عمومی نمی‌شود اکتفا شود و امیدواریم آینده بهتری برای این پروژه رقم زده شود.




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

ایستگاه با مساحت ۱.۰۹۷ متر مربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

نظرات کاربران