در حال بارگذاری ...

پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی ساختمان اصلی مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی خوی

متاسفانه با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۹۹۶۷ درصدی تردد مسافران ورودی و خروجی از این پایانه مرزی بودیم که امید است با بهبود شرایط و رفع محدودیت های کرونایی و اتمام پروژه های عمرانی شاهد رونق گذشته تردد مسافرین باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی خوی پیشرفت فیزیکی بالغ بر۴۳ درصدی داشته است .

ارسلان شکری با اشاره به اجرای مرحله دوم از فاز دوم طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی خوی گفت : خوشبختانه اجرای این مرحله از پایانه مرزی رازی پیشرفت مناسبی دارد . بطوریکه هم اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۴۳ درصدی و نزدیک به ۴۱ درصدی پیشرفت ریالی با مبلغ قرارداد افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال هستیم .

وی با شرح مختصری از مرحله دوم فاز دوم طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی افزود : این مرحله شامل احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری به مساحت تقریبی ۵۵۰۰ متر مربع در سه طبقه سازه فلزی شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی همراه با محوطه سازی قسمتی از آن شامل ریپ رپ ، عملیات خاکی ، بتنی و روسازی است .

شکری با شرح مختصری از فاز اول و مرحله اول فاز دوم احداث پایانه مرزی رازی اظهار داشت : فاز اول که در آذرماه سال ۹۷ با مبلغ قرارداد ۸۱ میلیارد ریال به اتمام رسیده است شامل محوطه‌سازی ایست اختیاری و عملیات ساماندهی و بهسازی رودخانه قطور به طول ۶۰۰ متر ، احداث پل ارتباطی به طول ۳۵ متر ، آماده سازی محوطه سایت اجباری به مساحت ۳۰ هزار مترمربع ، اجرای دیوار محیطی و تثبیت ترانسه بود . 

وی ادامه داد : مرحله اول فاز دوم با مبلغ قرارداد ۲۲۰ میلیارد ریال اجرای محوطه سازی و احداث ساختمان‌های جانبی پایانه مرزی ، اجرای کف‌سازی بتنی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع ، احداث سر درب‌های ورودی و خروجی ، احداث سه دستگاه سرویس بهداشتی ، ساختمان‌های موتورخانه ، دیزل ژنراتور و ساختمان تاسیسات برقی جمعا به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ، اجرای تاسیسات زیربنایی محوطه و تکمیل دیوار محوطه با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۲۴ درصد را شامل می‌شود .

این مقام مسئول اذعان داشت : امید است با اتمام پروژه‌های عمرانی احداث و تکمیل پایانه مرزی رازی خوی شاهد امنیت و آسایش بیشتر و تردد روان‌تر مسافران از این پایانه مرزی باشیم . متاسفانه با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۹۹/۶۷ درصدی تردد مسافران ورودی و خروجی از این پایانه مرزی بودیم که امید است با بهبود شرایط و رفع محدودیت های کرونایی و اتمام پروژه های عمرانی شاهد رونق گذشته تردد مسافرین باشیم .




مطالب مرتبط

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

در سال گذشته ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که این آمار بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است .

|

نظرات کاربران