در حال بارگذاری ...

اولویت بازگشایی راه‌ها در زمستان ، محورهای شریانی و اصلی است

از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی به پایتخت کشور متصل بوده ، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین ، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است . 

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی ، محورهای شریانی و اصلی است.

عباسعلی نجفی با بیان این‌که اولویت کاری راهداران در شرایط بحرانی و عملیات راهداری زمستانی ، محورهای شریانی و اصلی است ، اظهار داشت : مازندران به دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ کیلومتر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان ، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت است . از این رو این اداره کل با تمام توان و با به‌کارگیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل ، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد .

نجفی ادامه داد : از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی به پایتخت کشور متصل بوده ، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین ، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است . 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت : ۱۴۱۱ روستا در مازندران در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر قرار داشته که در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود ، بازگشایی راه‌های آن‌ها در اولویت سوم این اداره کل قرار می‌گیرد . از این رو در زمان بحران و شرایط بد جوی از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند .

نجفی خاطر نشان ساخت : راهداری یک باور اعتقادی و یک تفکر مقدس است و راهدار انسانی صدیق و صمیمی و پرتلاش بوده که رضایت خداوند سبحان، خشنودی و آسایش خاطر هموطنانش که در گذر شریان حیاتی کشور یعنی راه در تردد هستند را همواره تجلی اندیشه پاک و بی آلایش خود کرده است . با تمام موارد فوق تلاش خستگی ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی ، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی انجام گرفته ، همزمان اکیپ های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند .

وی در خاتمه عنوان کرد : امید است با قدر شناسی از تلاش‌های ایثارگرانه آنان که در ایام سال و در شرایط مختلف آب و هوایی و بطور شبانه‌روزی با سختکوشی و خدمات خالصانه موجبات آسایش هموطنان را در حد امکانات فراهم کنند، همه ما بتوانیم ارج گذار تلاش این عزیزان تلاشگر بی ادعا باشیم.

گفتنی است مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

راه اندازی این سامانه ها گامی مهم در جهت ارتقا ایمنی تردد در محورهای شریانی استان ایلام خواهد بود .

|

یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

نظرات کاربران