در حال بارگذاری ...

تشکیل قرارگاه عملیاتی در سازمان راهداری جهت مدیریت جاده‌ای کشور

برای نخستین بار در کشور ، مکان‌هایی متمرکز در آزادراه به اورژانس ، امداد خودرو ، هلال‌احمر و پلیس اختصاص داده شده است که این موضوع ضمن هم‌افزایی مجموعه‌ها در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم ، همچنین به‌صورت قرارگاهی باعث مدیریت توانمند در شرایط عادی و بحران می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص مکان‌هایی در آزادراه "غدیر" برای حضور متمرکز گروه‌های امداد هلال‌احمر ، اورژانس ، پلیس و راهداری خبر داد و اظهار کرد که این موضوع می‌تواند یک الگو برای تمامی آزاد‌راه‌های کشور باشد .

نشست هماهنگی افتتاح کمربندی جنوبی تهران به نام "آزادراه غدیر" با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، خیر اله خادمی ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، سید قاسم بی‌نیاز ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن نیا ، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد .

در این نشست که سردار سعید محمد ، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراه نمایندگانی از استانداری‌های مرکزی ، قزوین و البرز و نمایندگانی از پلیس راهور ناجا ، هلال‌احمر ، اورژانس و سازمان تنظیم مقررات و رادیویی نیز حضور داشتند ، گزارشی از آخرین وضعیت انجام شده در خصوص کمربندی جنوبی تهران به وزیر راه و شهرسازی ارائه شد .

اسلامی در این نشست، بر سه موضوع اولویت‌دار جهت بهره‌برداری از آزادراه "غدیر" تأکید کرد و گفت : نخستین موضوع مسائل فنی و ایمنی است که در این خصوص لازم است تا اعضای کمیته برنامه‌ریزی به آزادراه بروند و طی آن ممیزی ایمنی جهت آماده‌سازی برای افتتاح انجام شود . دومین موضوع مربوط به کارهای باقیمانده است که در این باره نیز ضرورت دارد تا به دستور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء هر چه زودتر کارهای نیمه تمام تکمیل و نهایی شوند .

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از فعالیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ساخت این آزادراه، تصریح کرد : برای نخستین بار در کشور ، مکان‌هایی متمرکز در آزادراه به اورژانس ، امداد خودرو ، هلال‌احمر و پلیس اختصاص داده شده است که این موضوع ضمن هم‌افزایی مجموعه‌ها در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم ، همچنین به‌صورت قرارگاهی باعث مدیریت توانمند در شرایط عادی و بحران می‌شود .

وی درباره سومین موضوع اولویت‌دار در بهره‌برداری از این پروژه آزادراهی گفت : ضرورت دارد تا تمامی روابط عمومی‌ها با محوریت صداوسیما ، دستاوردهای این طرح ملی را که یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است، برای مردم بازگو کنند تا مردم بدانند که این پروژه با چه زحمتی احداث و تکمیل شده است و اینکه این آزادراه تا چه میزان می‌تواند از شدت بار ترافیکی کرج، قزوین و تهران بکاهد .

اسلامی خاطرنشان کرد : ما وظیفه داریم تا مسیر ایمنی را برای کوتاه کردن زمان و مسیر سفر با راندمان بالا انجام دهیم . این شبکه آزادراهی از مرز بارزگان عبور می‌کند و از استان‌های آذربایجان عبور کرده و به سمت خراسان می‌رود که هم‌اکنون بخش‌هایی از آن ، به عنوان طولانی‌ترین کریدور شرق به غرب ، نیز در حال ساخت است .

 وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت راه‌اندازی سازوکاری متفاوت جهت مدیریت آزادراه‌های کشور تأکید کرد و گفت : به‌زودی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، یک قرارگاه عملیاتی تاسیس می‌شود تا طی آن ، بتوانیم یک تحول همگرا و هم‌افزا را در مدیریت جاده‌ای کشور شاهد باشیم .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

نظرات کاربران