در حال بارگذاری ...
  • افتتاح بخشی از پروژه‎های چهارخطه استان لرستان در دهه فجر

    ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا - شازند در حال ساخت است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید . اعتبار هزینه شده برای این چهارخطه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان از افتتاح بخشی از پروژه ‎های چهارخطه استان در ایام دهه فجر خبر داد .

    وحید کرم‌الهی با اشاره به پروژه ‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار داشت : پروژه کریدور بزرگراهی غرب تفویضی به استان ۹۴ کیلومتر بوده و شامل چهار خطه خرم آباد - نورآباد به طول ۸۰ کیلومتر و محور الشتر به فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۶۲.۵ کیلومتر از آن (از خرم‌آباد تا پلیس راه الشتر به طول ۳۷ کیلومتر و حدود ۹ کیلومتر از ورودی روستای ورمزیار تا پمپ بنزین فیروزآباد و بعد از روستای گاوکش تا نورآباد به طول ۹کیلومتر و ۷.۵ کیلومتر  از محور الشتر-فیروزآباد) به بهره برداری رسیده است .

    کرم الهی بیان داشت : در صورت تامین اعتبار ، ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور نیز تا پایان سال مالی (تیرماه ماه ۱۴۰۰) به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه عملیات انجام شده در محور فیروز آباد - الشتر شامل ارزیابی و تملک اراضی و خاکبرداری و خاکریزی و احداث ابنیه فنی و دو لایه‌ساب بیس آهکی و یک لایه بیس و دولایه آسفالت است ، گفت : اعتبار هزینه شده در ۴.۵ کیلومتر این محور تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص محور کوهدشت – خرم‌آباد گفت : این مسیر ۸۷ کیلومتر دارد که تاکنون ۶۵.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر ۸.۵ کیلومتر دیگر آن به بهره برداری خواهد رسید و ۱۳ کیلومتر دیگر آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است .

    وی اعتبار هزینه شده برای ۸.۵ کیلومتر قابل افتتاح محور کوهدشت – خرم‌آباد را بالغ بر۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : برای تکمیل کل محور اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است .

    کرم‌الهی با اشاره به آخرین وضعیت چهارخطه ازنا - شازند بیان داشت : قسمتی از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۴.۴ کیلومتر است که تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۷.۵  کیلومتر آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید .

    وی گفت : ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا - شازند در حال ساخت است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید . اعتبار هزینه شده برای این چهارخطه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در استان گفت : ...

    |

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، تسهیل گری در بخش حمل و نقل جاده ای است ، از این رو در استان هایی که ظرفیت حمل و نقلی بالایی دارند ، با توسعه هنرستان ها و رشته حمل و نقل می‌توان در جهت رشد اقتصادی و رونق بخشی صنعت حمل و نقل ملی گام‌های اساسی برداشت .

    |

    بیس و روکش آسفالت پایانه برکت (فاز ۲) ، بهسازی و روکش آسفالت محوطه پایانه مرزی و پایانه برکت و روکش آسفالت راه‌های شهرستان هلیلان از دیگر پروژه‌های افتتاحی در ایام مبارک دهه فجر است . ترمیم پل روستاهای "دوهارون"(منطقه بولی) ‌و "عالی‌آباد" و سه دهنه پل مجاور ، میکروسرفیسینگ و ...

    |

    با توجه به ضرورت حذف نقط حادثه خیز استان ، در ایام الله دهه فجر پروژه حذف ۵ نقطه حادثه خیز استان و ۶ پروژه دیگر نیز در راستای ایمن سازی راه ها و حریم افتتاح خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران