در حال بارگذاری ...
  • توسعه سطوح پروازی فرودگاه شهید سلیمانی اهواز با جابجایی دیوار ضلع جنوبی

    در این عملیات که به طول ۳۰۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر انجام می شود فضای مناسب جهت احداث تاکسی وی موازی ایجاد می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از انجام عملیات جابه جایی دیوار بتنی ضلع جنوبی فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد .

    سید مهدی رزاز ، مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با اعلام این خبر گفت : با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان و توافق های انجام شده با شرکت ملی نفت ایران ، دیوار ضلع جنوبی فرودگاه که در مجاورت لوله های نفتی و از عوامل عدم توسعه سطوح پروازی بود ، در حال جا به جایی است .

    وی افزود : در این عملیات که به طول ۳۰۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر انجام می شود فضای مناسب جهت احداث تاکسی وی موازی ایجاد می شود .

    رزاز با بیان اینکه فرودگاه اهواز یکی از پر ترافیک ترین و کم عرض ترین فرودگاه های کشور به شمار می آید که لزوم توسعه در بخش های مختلف از جمله سطوح پروازی جهت افزایش ایمنی و استاندارد سازی، به خوبی احساس می شود ، گفت : پس از اتمام عملیات جابه جایی دیوار ضلع جنوبی و تصویب مطالعات طرح توسعه سطوح پروازی ، عملیات احداث تاکسیوی موازی آغاز می شود .




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

    |

    پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر ، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ...

    |

    نظرات کاربران