در حال بارگذاری ...
  • موافقت اتحادیه جهانی راه آهن ها با پیشنهاد ایران برای تشکیل شورای هماهنگی حمل و نقل ریلی منطقه‌ای

    دفتر منطقه‌ای اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در شرکت راه‌آهن ایران مستقر است ، ما پیشنهادی به UIC داده‌ایم و به زودی سه‌شنبه‌های ریلی به سه شنبه های ریلی خاورمیانه تبدیل می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : ایران به اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) پیشنهاد داده‌ است شورای هماهنگی حمل و نقل ریلی در چارچوب اتحادیه بین المللی راه آهن ها تشکیل شود که به زودی انجام خواهد شد .

    سعید رسولی امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی برای ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی در شرکت راه‌آهن ایران اظهار داشت : ایران و افغانستان دو کشور همسایه ، هم دین و هم زبان هستند که مناسبات فرهنگی عمیقی دارند . از سوی دیگر ایران و افغانستان از طریق شبکه ریلی به یکدیگر متصل شده‌اند و پیوستگی کشورها به یکدیگر از طریق شبکه ریلی در واقع نماد عروق یک بدن است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : راه آهن ایران میزبان ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی است که تلاش کرده ایم سطح خدمات و آموزش عالی باشد و در انتخاب مطالب و محتوای آموزشی به دقت توجه شده است ؛ امروز تجربه ای طولانی از حیات راه‌آهن ایران در اختیار فراگیران افغانستان قرار می‌گیرد . وزیر راه و شهرسازی اخیراً در نامه‌ای به افغانستان پیشنهاد توسعه ای برای مشارکت حداکثری در توسعه راه‌آهن داده است و این نویدبخش روزهای خوب در حوزه ریلی است .

    وی اظهار داشت : دفتر منطقه‌ای اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در شرکت راه‌آهن ایران مستقر است ، ما پیشنهادی به UIC داده‌ایم و به زودی سه‌شنبه‌های ریلی به سه شنبه های ریلی خاورمیانه تبدیل می‌شود . همچنین ایران به اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) پیشنهاد داده‌ است شورای هماهنگی حمل و نقل ریلی در چارچوب اتحادیه بین المللی راه آهن ها تشکیل شود که به زودی انجام خواهد شد .

    رسولی اظهار کرد : در سفر هفته گذشته به ترکیه ، در اسناد همکاری که داشتیم ، یکی از اصلی‌ترین محورها ترانزیت کالا بین افغانستان و ترکیه بود ؛ در افتتاح راه آهن خواف - هرات قطار حامل کالای صادراتی افغانستان به سمت ترکیه حرکت کرد و به مقصد رسید . تلاش می‌کنیم در منطقه سطح همکاری ریلی را هرچه سریع تر افزایش دهیم .




    مطالب مرتبط

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

    |

    خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

    |

    نظرات کاربران