در حال بارگذاری ...

تصویب و ابلاغ ٩ طرح جامع بنادر بزرگ و ۸ طرح بنادر کوچک

پروژه های توسعه ای بنادر کوچک ، در افق های پنج ساله تعریف شده است و در سه مقطع پنج ساله تا پایان ۱۵ سال مورد بازنگری قرار می گیرند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آخرین وضعیت طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی و طرح ساماندهی بنادر کوچک کشور ، گفت : ٩ طرح جامع بنادر بزرگ و ۸ طرح ساماندهی بنادر کوچک تصویب و ابلاغ شده است.

حمید خلیلی درباره وضعیت طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی و طرح ساماندهی بنادر کوچک ، اظهار داشت : مطالعات طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی کشور شامل بنادر امیرآباد ، نوشهر ، انزلی ، امام خمینی(ره) ، آبادان ، خرمشهر ، شهید باهنر ، لنگه و شهید بهشتی تکمیل و پس از تصویب در هیأت عامل سازمان بنادر ، به بنادر مربوطه ابلاغ شده است .

وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به دو بندر شهیدرجایی و بوشهر نیز تا اواسط بهمن ماه در هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح خواهد شد ، تصریح کرد : بر این اساس مطالعات طرح ساماندهی بنادر کوچک شامل بنادر اروندکنار ، تیاب ، هرمز ، سیریک ، جاسک ، شیو ، فریدونکنار و چمخاله تکمیل و پس از تصویب در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، به بنادر مربوطه ابلاغ شده است .

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : علاوه بر موارد یاد شده مطالعات مربوط به ۱۴ بندر دیگر در دست انجام است که برای انجام آنها تا پیش از پایان سال جاری ، برنامه ریزی شده است .

وی با اشاره به اینکه طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی در راستای تحقق اهداف و نقشه راه توسعه بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است ، بیان کرد : نتیجه این طرح ، توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی بنادر کشور است که با افق ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است و جهت گیری توسعه بنادر را مشخص می کند و اقدامات سازمان بنادر در هر یک از بنادر را به تفکیک زمان و نوع اقدام توسعه ای اعلام می کند .

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی بنادر کوچک همانند طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی مدنظر قرار می گیرد ، عنوان کرد : در این طرح نقش بنادر کوچک و تمامی شاخص های موثر در این راستا رصد می شود و به عنوان سند بالادستی جهت گیری ساماندهی و توسعه بنادر کوچک را مشخص می کند .

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت : پروژه های توسعه ای بنادر کوچک ، در افق های پنج ساله تعریف شده است و در سه مقطع پنج ساله تا پایان ۱۵ سال مورد بازنگری قرار می گیرند .




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

سازمان بنادر و دریانوردی در پهنه ساحلی استان های شمالی کشور در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان شناگاهای پرخطر و در معرض پدیده جریان بازگشتی را شناسایی و نقشه مناطق پرخطر و شناگاه های با ریسک بالا در شرایط طوفان و مواج دریا را تهیه کرده و در اختیار سازمان ها و نهادهای ذیربط ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت : دستاوردهای طرح ویژه راهبردی توسعه پایدار و یکپارچه جزایر جنوب ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم علی‌اکبر صفایی ، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، مهدی نیکوکار به سمت مدیرکل ...

|

مطالعات مهندسی ارزش با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی ، اجرا ، بهره برداری و نگهداری انجام می شود .

|

نظرات کاربران