در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۷۳ درصدی مسافران بین المللی فرودگاه های ایران در سال ۲۰۲۰

    در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر ، سیستم های امنیت و کنترل گذرنامه ، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان ها به عنوان بحرانی ترین و مهمترین بخش های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۷۳ درصدی تعداد مسافران بین المللی کشور تا ماه نوامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل بحران کرونا خبر داد .

    سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد : سال ۲۰۲۰ جهان کاهش ۵۹ تا ۶۰ درصدی مسافرت های هوایی را تجربه کرد ، به گونه ای که طی سال ۲۰۲۰ میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی ۱۱۲ میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین المللی ۶۰ درصد کاهش یافتند .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سال ۲۰۲۰ در فرودگاه های خاورمیانه ۱۱۶ میلیون مسافر بین المللی و نیز ۲۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین المللی کاهش یافت ، گفت : سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران داخلی فرودگاه های خاورمیانه ۲۳ میلیون و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت .

    وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۷۳ درصدی مسافران بین المللی و نیز کاهش ۴۶ درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم ، افزود : ایران با حدود ۵۲ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۰ را از منظر ضرر و زیان در دنیا داراست .

    امیرمکری همچنین تاکید کرد : بر اساس گزارش ACI ، رضایت مشتری در فرودگاه ها طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در آسیا و اقیانوسیه به طور عمده در فرودگاه های بزرگ کاهش یافته که این امر می تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه داشته باشد .

    به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر ، سیستم های امنیت و کنترل گذرنامه ، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان ها به عنوان بحرانی ترین و مهمترین بخش های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد دو درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    نظرات کاربران