در حال بارگذاری ...

کاهش ۴۲ درصدی مسافر هوایی در قشم به دلیل شیوع کرونا

در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد ، مربوط به شیوع بیماری کرونا است که در این زمینه نیز در فرودگاه قشم ، به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند و با تمهیدات در نظر گرفته شده و اتصال سبستم صدور کارت پرواز به سامانه ماسک وزارت بهداشت ، امکان جابه‌جایی مسافر مبتلا به کرونا در این فرودگاه وجود ندارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از کاهش ۴۲ درصدی مسافر طی ۹ ماه نخست امسال و کاهش ۴۵ درصدی پروازها نسبت به سال گذشته ، خبر داد و اظهار کرد که اکنون پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه به دقت رعایت می‌شوند .

غلامرضا دهقانی زاده به تشریح وضعیت پروازها در این فرودگاه پرداخت و اظهار کرد : اکنون به‌طور مرتب پرواز بین مسیرهای داخلی همچون تهران ، مشهد ، اصفهان ، شیراز و گرگان و همچنین بین مسیرهای خارجی دوبی و مسقط برقرار است .

دهقانی زاده با بیان اینکه تاکنون کنسلی پرواز در این فرودگاه به دلیل نقص فنی یا بدی هوا رخ نداده است ، افزود : مدتی پیش یک کنسلی در فرودگاه داشتیم که ارتباطی با فرودگاه نداشت و آنچه به وقوع پیوست مربوط به چارتر کننده پرواز بود . مطابق آمار ، میزان تردد مسافر طی ۹ ماه امسال ، نسبت به ۹ ماه سال گذشته ، حدود ۴۲ درصد کاهش داشته است که علت عمده آن ، شیوع کرونا بوده است .

وی با بیان اینکه به‌رغم همه رخدادهای منطقه ، امنیت پرواز در آسمان خلیج‌فارس و تنگه هرمز برقرار است ، خاطرنشان کرد : اکنون پروازها به‌راحتی انجام می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد .

دهقانی زاده گفت : در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد ، مربوط به شیوع بیماری کرونا است که در این زمینه نیز در فرودگاه قشم ، به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند و با تمهیدات در نظر گرفته شده و اتصال سبستم صدور کارت پرواز به سامانه ماسک وزارت بهداشت ، امکان جابه‌جایی مسافر مبتلا به کرونا در این فرودگاه وجود ندارد .

مدیرکل فرودگاه قشم با اشاره به پروژه‌های در حال احداث در این فرودگاه گفت : اکنون دو پروژه در فرودگاه قشم ؛ یکی ساختمان تکنیکال بلاک (برج مراقبت) و دیگری نصب سیستم آی ال اس (ILS) در دست اقدام است . همچنین پروژه دیوتی فری شاپ نیز از سوی سرمایه‌گذار در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال قرار است به افتتاح برسد .




مطالب مرتبط

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر ، ایران ایر ، کیش ایر ، زاگرس ، سپهران ، معراج ، چابهار ، آساجت و... در فرودگاه قشم فعالیت می‌کنند .

|

نظرات کاربران