در حال بارگذاری ...

بررسی فرصت های سرمایه گذاری توسعه هوانوردی عمومی در استان هرمزگان

حمل و نقل هوایی کوچک موجب ایجاد شبکه پروازی مویرگی و برقراری ارتباط هوایی درون استانی و میان استانی می شود و می تواند فرودگاه های کوچک و اقماری را از طریق فرودگاهی بزرگ چون بندرعباس به کشور متصل کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری توسعه حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی در استان هرمزگان برگزار شد .

در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، رییس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان ، مدیرکل فرودگاه های هرمزگان و آرمان بیات ، نماینده مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کمیته توسعه هوانوردی عمومی برگزار شد ، ابعاد فرصت های جدید توسعه کسب و کارهای مرتبط با حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی تشریح شد .

نماینده مدیرعامل در این نشست فرصت های جدید را مورد حمایت جدی مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مشخصا سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دانست و افزود : توسعه این بخش ضمن تاثیر بر اقتصاد فرودگاهی موجب ایجاد و گسترش شبکه پروازی کوتاه و فراهم شدن امکان دسترسی سریع به مناطق می شود که خود در رشد اقتصاد منطقه ای موثر است و کاهش انزوای جغرافیایی ، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد .

وی گفت : همچنین حمل و نقل هوایی کوچک موجب ایجاد شبکه پروازی مویرگی و برقراری ارتباط هوایی درون استانی و میان استانی می شود و می تواند فرودگاه های کوچک و اقماری را از طریق فرودگاهی بزرگ چون بندرعباس به کشور متصل کند .

بیات ، اصلاح و ایجاد زیرساخت لازم در چهار بخش فرودگاهی ، ناوبری ، حقوقی و پشتیبانی را از مهمترین اقدامات در دستور کار معرفی کرد که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان دو نهاد اصلی حاکمیتی و زیرساختی هوانوردی کشور ، در حال انجام آن هستند .

وی دو بخش زیرساخت و بهره برداری را از یکدیگر جدا و در عین حال دو روی سکه نامید و گفت : ایجاد زیرساخت از وظایف دولت و بخش بهره برداری از زیرساخت از جمله وظایف بخش خصوصی است که عدم توجه به هر یک از آن ها ، مانع تحقق راهبرد توسعه است .

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن استقبال از اقدامات خوب انجام شده صنعت هوانوردی را نقطه عطفی برای توسعه شهری ، منطقه ای و گردش منابع در پهنه استان نامید .

وی ضمن بیان اعلام آمادگی سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران استانی بویژه بومیان مقیم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، این فرصت را برای توسعه مراوده های فرا منطقه ای ، استثنایی دانست .

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان نیز آمادگی فرودگاه بندرعباس و سایر فرودگاه های تحت مدیریت خود را در جهت حمایت و پشتیبانی عملیاتی از توسعه حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی اعلام کرد .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری در آئین شروع مراسم عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : آرزوی دیرینه مردم در بخش هوانوردی عمومی پس از ...

|

توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

نظرات کاربران