در حال بارگذاری ...

بهره برداری از ۲ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در استان اصفهان تا پایان امسال

خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت : ۲ مورد از مجموع ۲۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در دست ساخت محورهای ارتباطی استان اصفهان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد .

محمدعلی صلواتی با اشاره به فعال بودن ۵۰ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در جاده‌های استان اظهار داشت : استان اصفهان از لحاظ تعداد مجتمع‌های در حال بهره برداری و در دست ساخت ، رتبه اول کشور را دارد .

او به افزایش ۲ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی دیگر اشاره کرد و افزود : یکی از اهداف اصلی ساخت این مجتمع‌های بین راهی ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای است . خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند .

او اضافه کرد : در شرایط کرونایی کارشناسان حوزه فنی و نظارت این اداره کل با حضور در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا وضعیت این مراکز را بررسی می‌کنند . شیوع کرونا مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را همانند سایر صنوف با چالش کاهش تقاضا مواجه کرده و مشکلاتی را به آن‌ها وارد کرده است .

به گفته او در این شرایط نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی ویژه در راستای رعایت استاندارد‌های لازم برای سلامت مسافران بر این اماکن همچنان ادامه دارد و ضد عفونی این مجتمع‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود .

صلواتی با بیان اینکه این مجتمع ها ، خدمات عمومی شامل توقفگاه ، جایگاه سوخت ، رستوران و اتاق استراحت ، به مسافران در استان خدمات ارائه می‌کنند از مردم خواست هرگونه شکایت ، انتقاد یا پیشنهاد خود را از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند .

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار ، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل ، رتبه اول کشور را دارد .

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

|

ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی استان بوده که با انجام تست‌های سلامت ، مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود .

|

مجتمع های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه ها دارند و تا پایان سال جاری نیز ۹ مجتمع در طول محورهای استان به بهره برداری خواهند رسید .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران