در حال بارگذاری ...
  • بنادر ؛ محل تخلیه و بارگیری کالا است ، نه دپوی کالا

    تمام دستگاه های ذی ربط و مسئول در بخش ورود کالا به کشور باید در راستای جلوگیری از دپوی کالا در بنادر و ترخیص کالا از این مناطق اقدام کنند تا بنادر به فلسفه اصلی خود یعنی محلی که صرفا برای تخلیه و بارگیری است ، تبدیل شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ؛ محل مناسبی برای فعالیت های ارزش افزوده ای ، صنعتی و تولیدی است ، گفت : تمام دستگاه ها به وظیفه خود در حوزه ترخیص کالاها از بنادر عمل کنند .

    مجتبی یوسفی با تأکید بر لزوم اصلاح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور مدیریت واحد و یکپارچه در بنادر کشور ، اظهار داشت : مقوله حمل و نقل دریایی با هیچ کدام از شقوق حمل و نقل قابل مقایسه نیست و به دلیل موقعیت فوق العاده جغرافیایی ، لجستیکی و استراتژیک کشور باید بتوانیم از ظرفیت دریایی و بندری ایران چه در جنوب و چه در شمال بیش از پیش بهره مند شویم .

    وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه صادرات و واردات ، افزایش سرعت عمل در راستای صرفه اقتصادی است ، خاطرنشان کرد : کاهش زمان برای سرمایه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور ضرورت دارد ، در زمینه افزایش سرعت حمل و نقل کالا اقدام کرد .

    رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنادر محل تخلیه و بارگیری و نه محل دپوی کالا است ، اظهار کرد : تمام دستگاه های ذی ربط و مسئول در بخش ورود کالا به کشور باید در راستای جلوگیری از دپوی کالا در بنادر و ترخیص کالا از این مناطق اقدام کنند تا بنادر به فلسفه اصلی خود یعنی محلی که صرفا برای تخلیه و بارگیری است ، تبدیل شوند .

    یوسفی در ادامه به لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت پسکرانه بنادر اشاره کرد و گفت : پسکرانه بنادر محل مناسبی برای فعالیت های ارزش افزوده ای ، صنعتی و تولیدی است و در این زمینه نیازمند توسعه ریلی بنادر و اتصال آنها به شبکه سراسری ریلی هستیم . توسعه ریلی بنادر ؛ تأثیر بسزایی در رشد بنادر کشور دارد و نه تنها در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی تاثیرگذار است ، بلکه می تواند شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذار خارجی پس از کاهش تحریم ها فراهم کند .

    رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح فرآیندها در حوزه حمل و نقل دریایی خبر داد و بیان کرد : باید بتوانیم از ظرفیت و مسیر ترکیبی ایران در جابجایی کالا بهره مند شویم و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در راستای اصلاح هرچه بهتر فرآیندهای حمل و نقل کالا اقدام کرده تا بتوان شاهد توسعه ترانزیت از مسیر ایران بود .




    مطالب مرتبط

    تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

    |

    مزیت دریایی ایران بی نظیر است و صرفا با استفاده از سرمایه گذاری دولت نمی توانیم فعالیت های اقتصادی را پیش ببریم و باید بتوانیم با سرمایه گذاری داخلی و نیز ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی ، از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری بهره مند شویم .

    |

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

    |

    امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

    |

    نظرات کاربران