در حال بارگذاری ...

رونق حمل و نقل دریایی و توسعه صنعت گردشگری دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

باید بتوان فضاهای مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی و در کنار آن بهبود و ارتقاء ناوگان مسافربری و گردشگری دریایی با اعطایی تسهیلات فراهم کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل سازمان بنادر گفت : حمایت از ساخت شناورهای جدید به منظور ارتقاء ناوگان دریایی توسط متخصصان داخلی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است .

محمد راستاد درباره ساخت شناور در کشور ، تصریح کرد : حمایت از ساخت شناورهای جدید توسط شناورسازی های داخلی به منظور ارتقاء ناوگان دریایی و بهره گیری از توانمندی های داخلی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی ، قرار دارد .

وی با بیان اینکه ساخت شناور توسط تولیدکنندگان داخلی در راستای ایجاد اشتغال ، توسعه صنایع دریایی ، بهبود وضعیت گردشگری دریایی و ارتقاء سطح ایمنی سفرهایی دریایی است ، تصریح کرد : از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ؛ تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می شود ، البته این امر منوط به آن است که شناور مورد تقاضا ، تولید داخل باشد . ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم حمایتی از رونق حمل و نقل دریایی ، صنایع دریایی و گردشگری دریایی را دارد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : باید بتوان فضاهای مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی و در کنار آن بهبود و ارتقاء ناوگان مسافربری و گردشگری دریایی با اعطایی تسهیلات فراهم کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت کالا در بنادر کشور ، گفت : در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالا اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است .

وی با اشاره به اینکه میزان کالاهای اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۷ میلیون تن است ، افزود : در حال حاضر حدود ۹۲ هزار TEU کالای کانتینری در بنادر کشور وجود دارد . از مجموع میزان حمل و نقل تجارت دریایی کشور حدود ۵۰ درصد به بندر شهید رجایی و بنادر این استان اختصاص دارد ؛ در راستای سیاست توزیع تخلیه و حمل کالاهای اساسی بین بنادر تجاری کشور بندر شهید رجایی توانسته است نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد .




مطالب مرتبط

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

نظرات کاربران