در حال بارگذاری ...

مخالفت سازمان هواپیمایی با اخذ عوارض مضاعف شهرداری‌ها از ایرلاین‌ها

یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون ، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است ، می‌تواند عوارض دریافت کند ؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود ؛ بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح قوانین مربوط به دریافت عوارض از شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و اظهار کرد که ما با اخذ عوارض بدین گونه که هست موافق نیستیم .

تورج دهقانی زنگنه درباره اخذ عوارض شهرداری‌ها که از شرکت‌های هواپیمایی در شهرستان‌های مختلف دریافت می‌شود ، عنوان کرد : شهرداری‌ها بر اساس قانون این عوارض را دریافت می‌کنند و امکان حذف آن وجود ندارد . عوارض‌ها درآمد پایدار شهر هستند و بر همین مبنا ، شهرداری‌ها موظف هستند که مطابق قانون این عوارض را از شرکت‌های هواپیمایی اخذ کنند .

زنگنه اظهار کرد : مشکل این است که هم‌اکنون این قانون وجود دارد و برای هرگونه تغییر ، باید این خواسته طی لایحه‌ای تقدیم مجلس شود و نمایندگان مجلس نیز پس از بررسی ، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد و تصریح کرد : طی این دیدار مشکلات ایرلاین‌های کشور مطرح شد و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که این اشکال مربوط به قانون است و باید اصلاح شود .

زنگنه افزود : یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون ، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است ، می‌تواند عوارض دریافت کند ؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود ؛ بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند .

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با اخذ عوارض بدین‌گونه موافق نیست ، خاطرنشان کرد : باید این قانون به‌گونه‌ای اصلاح شود که طی آن محل سوار شدن مسافر ملاک عمل قرار گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

نظرات کاربران