در حال بارگذاری ...
  • مخالفت سازمان هواپیمایی با اخذ عوارض مضاعف شهرداری‌ها از ایرلاین‌ها

    یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون ، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است ، می‌تواند عوارض دریافت کند ؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود ؛ بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح قوانین مربوط به دریافت عوارض از شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و اظهار کرد که ما با اخذ عوارض بدین گونه که هست موافق نیستیم .

    تورج دهقانی زنگنه درباره اخذ عوارض شهرداری‌ها که از شرکت‌های هواپیمایی در شهرستان‌های مختلف دریافت می‌شود ، عنوان کرد : شهرداری‌ها بر اساس قانون این عوارض را دریافت می‌کنند و امکان حذف آن وجود ندارد . عوارض‌ها درآمد پایدار شهر هستند و بر همین مبنا ، شهرداری‌ها موظف هستند که مطابق قانون این عوارض را از شرکت‌های هواپیمایی اخذ کنند .

    زنگنه اظهار کرد : مشکل این است که هم‌اکنون این قانون وجود دارد و برای هرگونه تغییر ، باید این خواسته طی لایحه‌ای تقدیم مجلس شود و نمایندگان مجلس نیز پس از بررسی ، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد و تصریح کرد : طی این دیدار مشکلات ایرلاین‌های کشور مطرح شد و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که این اشکال مربوط به قانون است و باید اصلاح شود .

    زنگنه افزود : یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون ، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است ، می‌تواند عوارض دریافت کند ؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود ؛ بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند .

    وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با اخذ عوارض بدین‌گونه موافق نیست ، خاطرنشان کرد : باید این قانون به‌گونه‌ای اصلاح شود که طی آن محل سوار شدن مسافر ملاک عمل قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    تشریح جزئیات تعیین کفایت سرمایه برای تأسیس شرکت‌های هواپیمایی

    تشریح جزئیات تعیین کفایت سرمایه برای تأسیس شرکت‌های هواپیمایی

    برای چارتری داخلی ۱۲۰۰ میلیارد ریال ، برای چارتری بین‌المللی ۴ هزار میلیارد ریال ، برای برنامه‌ای داخلی ۴ هزار میلیارد ریال ، برای برنامه‌ای بین‌المللی ۴۵۷۰ هزار میلیارد ریال ، برای فول AOC به میزان ۸ هزار میلیارد ریال و برای هلی‌کوپتری ۱۳۷۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد .

    |

    تشریح آخرین الزامات بهداشتی برای ورود به ایران از طریق مرز هوایی

    تشریح آخرین الزامات بهداشتی برای ورود به ایران از طریق مرز هوایی

    مسافران باید فرم خود اظهاری عدم ابتلا به کووید۱۹ را در فرودگاه مبدا قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ارائه کنند و همچنین فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکمیل و در فرودگاه مقصد به نماینده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحویل دهند .

    |

    ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران

    ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران

    کلیه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند ، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی ( RT-PCR ) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری ، پیش از سوار شدن به ...

    |

    نظرات کاربران