در حال بارگذاری ...

بندر خرمشهر مسیری مناسب برای ترانزیت خودرو به کشورهای همسایه

اکنون بندر خرمشهر خودروهایی که از مبدا کشور امارات و کویت ارسال می‌شود را به سمت اقلیم کردستان عراق ترانزیت می‌کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت : این بندر برای ترانزیت خودرو به کشورهای دوست و همسایه از ظرفیت خوبی برخوردار است .

نورالله اسعدی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بندر خرمشهر برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه ، اظهار کرد : ترانزیت خودرو یکی از ظرفیت‌های مهم بندر خرمشهر به حساب می‌آید که در حال انجام است .

وی عنوان کرد : اکنون بندر خرمشهر خودروهایی که از مبدا کشور امارات و کویت ارسال می‌شود را به سمت اقلیم کردستان عراق ترانزیت می‌کند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت : شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های مختلف تجاری تاثیرگذار بود اما با این وجود فعالیت ترانزیت خودرو متوقف نشد . از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰۰ دستگاه خودرو از طریق بندر تجاری خرمشهر به سمت اقلیم کردستان عراق ترانزیت شده است .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

تکیه بر دانش و توان داخلی ، کلید حل مشکلات و چالش‌ها است و ما باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ، تمام نیازهای مختلف مجتمع بندری خرمشهر را حل و رفع کنیم .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

|

نظرات کاربران