در حال بارگذاری ...

نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی به حوزه راه و راه‌آهن استان خراسان‌جنوبی

اخذ مصوبه کمیسیون ماده ٢٣ برای محور بیرجند - طبس ، سه راهی بشرویه تخصیص اعتبارات کامل به پروژه‌های جهش تولید ، کویری و کریدورهای اصلی استان و اتمام انسداد جاده شهداد - نهبندان از مسائلی است که در حوزه راه‌های استان نیازمند دستور ویژه وزیر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی که در محل دفتر کار محمد اسلامی انجام گرفت ، بر شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های راه و راه آهن استان تأکید کرد .

ملانوری با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و قرارگیری در دو کریدور اصلی ؛ به تشریح وضعیت راه‌های استان پرداخت و ضمن ارائه توضیحات جامعی در خصوص روند اجرای کار در پروژه راه‌آهن استان ، تشکیل جلسه با صندوق توسعه ملی ، بانک‌های عامل و کنسرسیوم ریلی را به منظور تسریع در اجرای مصوبه صندوق توسعه ملی برای راه آهن بیرجند - یونسی خواستار شد .

به گفته وی ؛ شتاب بخشی به روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند ، مستلزم نگاه ویژه وزارتخانه است .

ملانوری تصریح کرد : اخذ مصوبه کمیسیون ماده ٢٣ برای محور بیرجند - طبس ، سه راهی بشرویه تخصیص اعتبارات کامل به پروژه‌های جهش تولید ، کویری و کریدورهای اصلی استان و اتمام انسداد جاده شهداد - نهبندان از مسائلی است که در حوزه راه‌های استان نیازمند دستور ویژه وزیر است .

وی در خصوص تکمیل سالن مسافری ایستگاه راه‌آهن بشرویه، افزایش و نظم دهی به پروازهای فرودگاه بیرجند و تجهیز فرودگاه بیرجند به سامانه یخ زدایی هواپیما را خواستار شد . بر اساس رایزنی هایی که با برخی ایرلاین‌ها انجام گرفته ، در صورت همراهی وزارت راه و شهرسازی ، ۵ پرواز به پروازهای مرکز استان اضافه می‌شود .

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور کفاش معاون امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی و داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود ، درخواست‌های استاندار خراسان جنوبی با نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی همراه و شخص وزیر ، دستورات لازم برای تحقق این مطالبات را صادر کرد .




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران