در حال بارگذاری ...

تامین اولین قسط سرمایه تکمیل آزادراه حرم تا حرم

دولت با هدف ارتقا ایمنی راه های کشور توجه ویژه ای به این مساله داشته است و در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع ها در کشور ۲ برابر شد و باز هم ساخت آن ادامه دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت پروژه سرخه - سمنان در مسیر فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های زیرساختی حوزه وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های راه ، مسکن و بافت‌فرسوده برشمرد و گفت : تکمیل و بهسازی مسیر فیروزکوه که مطالبه مردمی است برای ما جزو پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است .

محمد اسلامی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر ۶۵ کیلومتری افتتاح می شود که ۱۰ کیلومتر آن در استان سمنان و ۱۰ کیلومتر آن در استان تهران است ، افزود : مطالعات تکمیلی باقیمانده مسیر که ۴۴ کیلومتر است تکمیل شده و اسناد مناقصه آن در حال آماده شدن است که به زودی برای مناقصه آن فراخوان داده خواهد شد . در عین حال بعد از فراخوان ، پیمانکار مناسبی انتخاب می شود تا این مسیر، بهسازی و ایمن‌سازی شود و برای مردمی که از آن عبور می‌کنند مسیر ، راحت و ایمنی باشد .

عضو کابینه دولت دوازدهم اعتبار بخش باقیمانده مسیر سرخه - سمنان را در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و پیش‌بینی کرد تا قیمت تمام شده آن بیشتر شود . تلاش خواهیم کرد تا از محل ردیف بودجه و همچنین با استفاده از منابع تسهیلاتی بانک‌ها ، پروژه با راندمان بالا اجرا شود .

دو برابر شدن تعداد مجتمع های بین راهی در دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره مجتمع های بین راهی افزود : دولت تدبیر و امید با هدف ارتقا ایمنی راه های کشور توجه ویژه ای به این مساله داشته است و در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع ها در کشور ۲ برابر شد و باز هم ساخت آن ادامه دارد .

وی تاکید کرد : مجتمع های بین راهی با فواصل استاندارد از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و فراخوان شده است تا با ورود و سرمایه گذاری مردم این طرح ها احداث شود .

اولین قسط سرمایه تکمیل آزادراه حرم تا حرم تامین شد

این عضو کابینه دولت دوازدهم درخصوص مراحل تکمیل آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان نیز افزود : در یک سال و نیم گذشته تلاش شد تا از محل بازار سرمایه برای برخی طرح‌ها تامین سرمایه شود و در بین ۲۱ طرحی که با مجوز بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشمول این رویکرد شد ، اولین طرح آزادراه حرم تا حرم بود . ماه گذشته اولین قسط سرمایه برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم تامین شد و به این شیوه احداث این آزادراه سرعت می گیرد تا مردم در مسیر مشهد از مسیر کوتاهتر و ایمن تر استفاده کنند .

نوسازی ناوگان کامیون کشور در قالب دو طرح

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح این وزارتخانه برای نوسازی ناوگان باری کشور نیز تاکید کرد : بیش از ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال سن در کشور تردد می کنند که ایمنی آنها مساله‌دار و میزان مصرف سوخت بالاست . در یک الگو برای نوسازی ناوگان کامیون در کشور به این منظور ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز از سوی مالکان خودروی فرسوده تامین می شود و طی قرارداد با سازندگان داخلی و مشارکت بانک ها طرح اجرا می شود .

اسلامی اضافه کرد : در مدل دیگری ۴۰ درصد مالک و ۶۰ درصد به صورت تسهیلات برای نوسازی کامیون های کشور اقدام می شود . در خصوص واردات کامیون های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بالا ثبت نام انجام شده و واردات کنندگان در حال ترخیص خودروها از گمرک هستند که کامیون های باکیفیتی به کشور وارد می شود .




مطالب مرتبط

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران