در حال بارگذاری ...
  • همکاری پلیس گذرنامه در هوشمندسازی خدمات مرز هوایی فرودگاه ها

    شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نظر دارد با هماهنگی و همفکری فرماندهی پلیس فرودگاه های کشور و ریاست پلیس گذرنامه در طرح آزمایشی فرودگاه پایلوت ( ترمینال خارجی فرودگاه مشهد) از خدمات هوشمند استفاده کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در نشست اعضای کارگروه هوشمندسازی فرودگاه ها با فرمانده پلیس فرودگاه های کشور و رییس پلیس گذرنامه و اتباع نیروی انتظامی برای هوشمندسازی خدمات پلیس در مرز هوایی فرودگاه ها در زمینه های گذرنامه الکترونیکی ، E-gate ، احراز هویت ، بایومتریک و اثر انگشت رایزنی شد .

    این نشست در راستای اجرای برنامه جامع هوشمندسازی فرایند اعزام و پذیرش مسافر در سطح فرودگاه های کشور و با توجه به اهمیت فرایند کنترل گذرنامه مسافران با حضور علی رستمی، عضو هیات مدیره شرکت و رییس کارگروه هوشمندسازی فرودگاه های کشور ، اعضای این کارگروه و نیز سردار حسن مهری ، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور و سردار صادق رضادوست ، رییس پلیس گذرنامه و اتباع نیروی انتظامی برگزار شد .

    در این نشست ، علی رستمی ، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و رییس کارگروه هوشمندسازی فرودگاه های کشور در سخنانی عنوان کرد : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نظر دارد با هماهنگی و همفکری فرماندهی پلیس فرودگاه های کشور و ریاست پلیس گذرنامه در طرح آزمایشی فرودگاه پایلوت ( ترمینال خارجی فرودگاه مشهد) از خدمات هوشمند استفاده کند .

    رستمی با تاکید بر ضرورت تسریع در هوشمندسازی فرودگاه ها با همکاری نهادهای مختلف گفت : برای تسریع و تسهیل در پذیرش مسافران فرودگاه ها و افزایش رضایتمندی باید از اطلاع رسانی شفاف در درگاهی واحد استفاده شود .

    عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن استقبال از همکاری هرچه بیشتر پلیس گذرنامه برای اجرای طرح های هوشمندسازی فرودگاه ها عنوان کرد : باید کارگروهی مشترک با حضور شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، پلیس گذرنامه ، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی برای دستیابی به این مهم تشکیل شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای احصای نیازها و انجام عملیات هوشمندسازی استفاده کنیم .

    همچنین در این نشست ، سردار صادق رضا دوست ، رییس پلیس گذرنامه و اتباع نیروی انتظامی در سخنانی با اشاره به اینکه پلیس گذرنامه برای هوشمندسازی خدمات خود در تمام مرزها از جمله مرزهای هوایی برنامه ریزی کرده است ، گفت : هدف از هوشمندسازی خدمات پلیس در فرودگاه ها تسریع، تسهیل و حصول اطمینان از رضایتمندی مسافران از خدمات است .

    سردار رضا دوست افزود : در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس گذرنامه ، نرم افزار پلیس من برای اموری از جمله استعلام ممنوع الخروجی مسافران و نام نویسی اینترنتی گذرنامه طراحی شده که به زودی اجرا می شود . در اجرای طرح راه اندازی گیت های الکترونیکی(egate) در فرودگاه پایلوت (مشهد) نرم افزار مربوط طراحی شده و نیازمند تامین زیرساخت های آن هستیم . تمام گیت ها در داخل کشور قابل تولید است و مشکلی نداریم  .

    در این نشست مقرر شد نمایندگانی از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و پلیس گذرنامه به برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل کارگروه مشترک و زمینه ساز ی برای تسریع در اجرای طرح هوشمندسازی خدمات پلیس در فرودگاه ها بپردازند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران