در حال بارگذاری ...

رشد ۱۲۵ درصدی ترانزیت کالا از بندر امیرآباد در سال جاری

در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای اساسی از قبیل گندم ، جو ، ذرت و روغن خوراکی در بندر امیرآباد تخلیه و به بازار هدف ارسال شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن کالا بوده است ، اظهار داشت : در مدت یاد شده ، بیش از ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن کالا توسط ناوگان ریلی جابه جا شده است .

محمدعلی اصل سعیدی پور درباره عملیات تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد ، تصریح کرد : از حجم کلی عملیات بندری ، بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن تخلیه و بیش از ۴۲۶ هزار تن کالا از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS صادر شده است .

وی گفت : در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالاهای اساسی از قبیل گندم ، جو ، ذرت و روغن خوراکی در بندر امیرآباد تخلیه و به بازار هدف ارسال شده است .

مدیرکل بندر امیرآباد با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر امیرآباد ۷۲ درصد رشد داشته و به ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید ، گفت : ترانزیت کالا در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، رشد ۱۲۵ درصدی داشته است .




مطالب مرتبط

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه ، وجود زیرساخت های مناسب دو بندر امیرآباد و ترکمن باشی مایل به گسترش همکاری ها ، فعال سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم .

|

حمل کالاهای اساسی از جمله غلات از قزاقستان به ایران و ارسال خودروهای ترانزیتی از کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد به قزاقستان در سال های اخیر ، حاکی از رشد روابط تجاری دو کشور است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سومین محموله مرکبات مازندران ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به میزان TEU ۱۶ کانتینر به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد صادر شد .

|

نظرات کاربران