در حال بارگذاری ...

پایش سلامت رانندگان و خدمه سفر در ناوگان عمومی جاده‌ای استان خراسان رضوی

حدود هشت هزار و ۴۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای با حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس ، مینی بوس و خودرو سواری کرایه در این استان فعالیت دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت : سلامت رانندگان و خدمه سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان از نظر ابتلا به کرونا مورد پایش قرار می‌گیرد .

ابراهیم نصری افزود : شرکت های حمل و نقل مسافربری موظف شدند علاوه بر مسافران ، سلامت رانندگان و خدمه سفر را از طریق سامانه ای که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل و نقل مسافر برقرار شده است استعلام و بررسی کنند . با وارد کردن کد ملی خدمه ناوگان مسافربری در آدرس اینترنتی www.safarvip.com و استعلام از نظر عدم ابتلای رانندگان به کرونا، علاوه بر حفظ سلامت خدمه ناوگان مسافربری ، زنجیره  انتقال کرونا در سفرهای بین شهری قطع خواهد شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی شمار شرکت های حمل و نقل مسافر خراسان رضوی را ۱۳۱ واحد عنوان کرد و گفت : حدود هشت هزار و ۴۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای با حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس ، مینی بوس و خودرو سواری کرایه در این استان فعالیت دارند .

طی هشت ماه ابتدای امسال و در شرایط شیوع کرونا هشت میلیون و ۳۲۳ هزار و ۵۵۰ فقره بلیت در خراسان رضوی برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای مقصدهای درون و برون استانی صادر شده است .

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با وجود کاهش ۳۸ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سال جاری در مقایسه با پارسال ، به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون بلیت برای سفر با این ناوگان در مسیرهای درون و برون استانی صادر می‌شود که این موضوع بر اهمیت پایش و بررسی سلامت مسافران از نظر شیوع کرونا افزوده است .




مطالب مرتبط

بیشترین تخلف احصا شده در بازدیدهای انجام شده در خصوص تجهیزات ایمنی بوده که تذکرات لازم به رانندگان و شرکت‌های مسافربری ارائه شد و در صورت مشاهده مجدد این تخلفات ، متخلفین به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند .

|

۷۵ درصد جابجایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است .

|

از آغاز طرح نوروزی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که میزان ورود از پایانه مرزی ۶ درصد و خروج از پایانه‌های مرزی استان ۵ درصد نسبت به‌مدت زمان سال گذشته افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت : ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از جابجایی بیش از ۶۵ هزار و ۳۰۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی ...

|

نظرات کاربران