در حال بارگذاری ...
  • رونمایی از شرکت خودروسازی نیو از خودروی الکتریکی ET7 با برد ۱۰۰۰ کیلومتر

    این خودرو با سه نوع باتری ۷۰ کیلووات ساعت ، ۱۰۰ کیلووات ساعت و ۱۵۰ کیلووات ساعت در دسترس خواهد بود که پرظرفیت‌ترین باتری باید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) برد داشته باشد که تقریبا ۳۲۲ کیلومتر بهتر از بهترین نوع تسلا مدل S است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت خودروسازی «نیو» (Nio) چین ، خودروی پرچم‌دار تازه‌ای با نام ET7 معرفی کرده که دارای مشخصات فنی چشمگیر و به‌ویژه برد بسیار زیادی نسبت به دیگر خودروهای الکتریکی است .

    Nio ET7 که قرار است در سال ۲۰۲۲ در بازار چین عرضه شود، یک سدان برقی با طول ۵ متر و برد بسیار است . این خودرو از یک دوقلوی قدرتمند و یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته بهره می‌برد که با یک فضای داخلی لوکس و امکانات کامل برای راحتی سرنشین‌ها همراه شده است .

    این خودرو با سه نوع باتری ۷۰ کیلووات ساعت ، ۱۰۰ کیلووات ساعت و ۱۵۰ کیلووات ساعت در دسترس خواهد بود که پرظرفیت‌ترین باتری باید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) برد داشته باشد که تقریبا ۳۲۲ کیلومتر بهتر از بهترین نوع تسلا مدل S است . هرچند لازم به یادآوری است که این میزان توسط نیو بر پایه‌ی سیستم NEDC چینی محاسبه شده است .

    اگرچه این سدان پرچم‌دار جدید نیو به سرعت سریع‌ترین خودروی تسلا نخواهد بود ، اما بسیار به آن نزدیک است. خروجی ترکیبی موتورهای دوگانه با ۶۴۴ اسب بخار ، طی ۳٫۹ ثانیه سرعت خودرو را از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند .

    خودروی الکتریکی ET7 به مجموعه‌ی گسترده‌ی از سنسورها مجهز خواهد شد که شامل ۱۱ دوربین ۸ مگاپیکسلی ، سامانه‌ی LiDAR ، حسگرهای فراصوت و رادارهای امواج میلی‌متری (mmWave) است و در مجموع ۳۳ حسگر خواهد بود . به گفته‌ی نیو این اتومبیل از نظر رانندگی خودکار تسلا را شکست می‌دهد زیرا کامپیوتر داخلی ET7 به اندازه‌ی ۷ رایانه‌ی Tesla FSD قدرت دارد . اگرچه باید منتظر ماند و عملکرد این خودرو را در دنیای واقعی محک زد .

    در کابین این خودرو هم ویژگی‌های مطلوبی به چشم می‌خورد . ET7 به فناوری‌هایی مانند نمایشگر ۱۲٫۸ اینچی مرکزی AMOLED ، خوشه ابزار دیجیتال ۱۰٫۲ اینچی ، اتصال ۵G ، بلوتوث و Wi-Fi ، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و ماساژورهای تعبیه شده روی صندلی‌ها مجهز شده است .

    قیمت ET7 برای نسخه‌ای با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی کار می‌کند ، از حدود ۶۹۲۰۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت دیگر نسخه‌ها هنوز منتشر نشده است و انتظار می‌رود که مدل‌های دارای ظرفیت باتری بیشتر کمی دیرتر و نزدیک به پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند .




    نظرات کاربران