در حال بارگذاری ...
  • احتمال همکاری شرکت اپل و هیوندای در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی خودران

    این دو شرکت امیدوارند که در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند و در نهایت به ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسند. طبق گزارش‌ها، «نسخه‌ی بتا» از خودروی اپل (Apple Car) می‌تواند سال آینده آزمایش‌های خود را آغاز کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در پی جدی‌تر شدن ساخت خودروی اپل ، اکنون جزئیات بیشتری درباره‌ی علاقه‌ی این شرکت به فعالیت در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی خودران و همکاری با هیوندای موتور به دست آمده است .

    گزارشی که در روزنامه‌ی محلی IT News کره منتشر شده ، حاکی از آن است که هیوندای (Hyundai) و اپل قصد دارند تا ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند) ، یک قرارداد برای همکاری در این زمینه امضا کنند .

    گزارش امروز در حالی منتشر می‌شود که یک سخنگوی هیوندای در هفته‌ی گذشته مذاکره با اپل پیرامون قرارداد احتمالی برای تولید خودروی اپل را تأیید کرده بود .

    وی گفت : «ما درک می‌کنیم که اپل در حال گفت‌وگو با خودروسازان جهانی از جمله هیوندای موتور است . اما چون بحث در مراحل اولیه است، هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.»

    IT News کره در این زمینه خبر داد که هیوندای و اپل قصد دارند تا اوایل مارس ۲۰۲۱ برای تولید خودروهای برقی خودکار به توافق برسند و ساخت این خودرو می‌تواند از سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده آمریکا آغاز شود. این گزارش به منابعی در صنعت استناد می‌کند و می‌افزاید که اپل و هیوندای این خودرو را در کارخانه‌ی کیا موتورز (Kia Motors) در جورجیا ، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هیوندای خواهند ساخت و یا به‌طور مشترک بر روی ساخت یک کارخانه‌ی جدید در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند .

    این دو شرکت امیدوارند که در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند و در نهایت به ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسند. طبق گزارش‌ها، «نسخه‌ی بتا» از خودروی اپل (Apple Car) می‌تواند سال آینده آزمایش‌های خود را آغاز کند .

    با این وجود جدول زمانی پیشنهاد شده در گزارش IT News کره کاملا پرشتاب به‌نظر می‌رسد و از این جهت توسط منابع دیگری مانند بلومبرگ و «مینگ-چی کو» (Ming-Chi Kuo) مورد پرسش قرار گرفته است . به دنبال گزارش هفته‌های رویترز مبنی بر احتمال تولید خودروی اپل در سال ۲۰۲۴، کو اعلام کرده بود که عرضه‌ی این خودرو ممکن است از سال ۲۰۲۸ میلادی یا بعد از آن انجام شود .

    همچنین گزارش بلومبرگ در هفته‌ی گذشته نشان داد که حداقل ۵ تا ۷ سال تا عرضه‌ی نخستین نسخه از خودروی اپل باقی مانده است . در عین حال باید درنظر داشت که اپل با کمک مهندسان ، مدیران سابق تسلا و طراحان ، به سرعت در حال توسعه‌ی تیم طراحی و تولید خودروی خود است .




    نظرات کاربران