در حال بارگذاری ...

از انتقال عملیات ترانشیپ کالاهای صادراتی به خاک عراق ممانعت شود

حصول شرایط اقتصادی ناپایدار در شرایط کاری کارگران و شاغلان حوزه های مختلف ترانشیپ در مرزهای مشترک با کشور عراق سبب اختلال در معیشت جمعیت قابل توجهی از خانواده های ایرانی خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اتاق خرمشهر با اشاره به اخبار غیر رسمی مبنی بر اینکه مقامات عراقی به دنبال انتقال امور مربوط به حمل و نقل ، تخلیه و بارگیری و ترانشیپ کالاهای وارده از ایران به محدوده داخلی عراق هستند ، رایزنی برای ممانعت از انجام این تغییر را خواستار شد .

هانی فیصلی گفت : اخبار غیر رسمی از فعالان اقتصادی کشور عراق حاکی از این است که مقامات این کشور به صورت جدی پیگیر انتقال امور مربوط به حمل و نقل ، تخلیه و بارگیری و ترانشیپ کالاهای وارده از ایران به محدوده داخلی این کشور در مرزهای مشترک هستند که طبعاَ انجام این امر مضرات و عواقب بدی برای فعالیت های صادراتی کشورمان در پی خواهد داشت . از جمله عواقب حاصل از این تصمیم میتوان به بیکاری تعداد کثیری از شرکت های لجستیکی ، کارکنان و کارگران شاغل در باراندازهای تجاری مربوط به آنها اشاره کرد ، که با انتقال امور مربوط به حیطه تخلیه و بارگیری در خاک عراق ، شاهد از دست دادن جایگاه شغلی و منبع کسب و درآمد آنها خواهیم بود .

رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد : این در حالی است که با وجود شرایط سخت اقتصادی و فشارهای تحریم ، اتخاذ سیاست های اشتغالزایی و حفظ جایگاه شغلی نیروی کار فعال ، یکی از اولویت های اصلی نظام اقتصادی کشور در بهبود سطح معیشت ، تداوم مقاومت اقتصادی و کاهش فشارهای تحریم از دوش اقشار کم درآمد کشور در نظر گرفته شده است .

او ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری کارگران زحمتکش و کم برخوردار شاغل در حوزه های حمل و نقل و بازرگانی ، در مرزهای مشترک با کشور عراق ، بیان کرد : حصول شرایط اقتصادی ناپایدار در شرایط کاری کارگران و شاغلان حوزه های مختلف ترانشیپ در مرزهای مشترک با کشور عراق سبب اختلال در معیشت جمعیت قابل توجهی از خانواده های ایرانی خواهد شد .

فیصلی تصریح کرد : با در نظر گرفتن موارد فوق و در راستای حفظ حقوق فعالان اقتصادی و نیروهای کار فعال در این حوزه و همچنین حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک ، لازم است ، تدابیر لازم جهت بهره مندی از نفوذ و قدرت دیپلماسی کشور در جهت رایزنی با همتایان عراقی و ممانعت از اتخاذ تصمیم موصوف ، صورت گیرد . از این رو با مکاتبه با وزارت امور خارجه خواستار ان شدیم تا پیگیری لازم در این زیمنه صورت گیرد .

رئیس اتاق خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد: با حل مشکل فوق ، شاهد تداوم رونق اقتصادی در نقاط مرزی و اشتغال پایدار برای کارکنان فعال در آن باشیم .




مطالب مرتبط

جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند ، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می‌خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملا به یکدیگر وابسته‌اند .

|

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : ترانشیپ کالا از پایانه مرزی خوزستان در سال گذشته ۱۱۴ درصد رشد را نسبت به ...

|

بندر چابهار در حوزه‌های صادرات ، ترانزیت ، ترانشیپ و کاپوتاژ رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲.۵ برابری و به میزان یک میلیون و ۱۱ هزار و ۹۳۰ تن انجام پذیرفت .

|

         

|

نظرات کاربران