در حال بارگذاری ...

ایمن سازی ۳۹ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان خراسان شمالی

تلاش می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها از طریق بهره گیری از امکانات راهداری ، راه‌های ایمن تری را داشته باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از ایمن سازی ۳۹ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان خبر داد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اتمام ایمن سازی ۲۰ نقطه پرتصادف جدید در محور‌های استان گفت : از ۹۶ نقطه پرتصادف مصوب سال ۹۵ تا سال گذشته ۱۹ نقطه و امسال هم ۲۰ نقطه جدید ایمن سازی شد .

شهامت با اشاره به کاهش آمار قربانیان تصادفات جاده‌ای از ۲۴۹ نفر در سال ۹۶ به ۱۹۳ نفر در سال ۹۸ اضافه کرد : اکنون باید این روند به طور مداوم پشتیبانی شود تا با افزایش ترافیک، تصادفات هم افزایش نیابد . با شیوع ویروس کرونا و خلوت شدن ۳۰ درصدی راه ها ، موفق به اتمام ایمن سازی ۲۰ نقطه جدید شدیم که برای ۱۵ نقطه دیگر هم برنامه ریزی داریم .

رئیس اداره ایمنی و حریم راه استان هم با اشاره به ضرورت بازسازی شبکه روشنایی استان در گردنه‌های مه گیر گفت : عملیات نوسازی و اصلاح شبکه روشنایی گردنه امین ا... با تجمیع منابع ملی و استانی آغاز می‌شود .

معروف به نیاز ۴۵۰ میلیارد ریالی برای رفع تمام نقاط پرتصادف و کسری ۸۰ میلیارد ریالی اعتبار برای بازسازی کامل شبکه قدیم روشنایی گردنه‌های مه گیر استان اشاره کرد و افزود : تلاش می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها از طریق بهره گیری از امکانات راهداری ، راه‌های ایمن تری را داشته باشیم .




مطالب مرتبط

۱۰ درصد آزادراه‌های کشور در استان ما قرار دارند . نزدیک به ۶۵۰ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان شامل ۴۵۰ هزار تن در محورهای شریانی و ۲۰۰ هزار تن در راه‌های روستایی در سال جاری آسفالت ریزی شده است .

|

اصلاح و رفع نقاط پرتصادف راه های استان از وظایف ذاتی اداره کل است اما آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی مهمترین عامل موثر در اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده ای است که به کاهش خطرات و تصادفات جاده ای کمک شایان توجهی می‌کند .

|

پیش‌بینی تدابیر لازم برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان نیازمند هم‌افزایی بیش‌ از پیش دستگاه‌های مرتبط با راه‌های استان است که با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر مدیریت ایمنی راه‌ها را تسریع کنند .

|

کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

نظرات کاربران