در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه حمل‌و‌نقل جاده‌ای بین ایران و عراق برای تردد کامیون‌های حمل بار بین دو کشور

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و عراق برای تردد کامیون‌های حمل بار بین دو کشور به امضا می‌رسد از فراهم شدن مقدمات آغاز احداث و تکمیل خط آهن شلمچه - بصره خبر داد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه دیدار با علاء الجبوری وزیر تجارت عراق در خصوص این دیدار اظهار داشت : در دیدار با وزیر تجارت عراق گفتگوهایی داشتیم که کمیته‌های فنی حوزه‌های حمل و نقل ، مذاکرات فراوانی در این خصوص داشتند .

اسلامی ادامه داد : در خصوص راه‌آهن شلمچه - بصره گفت و گوهای فنی مناسبی انجام شد که تقریبا می‌توان اعلام کرد مقدمات برای تنظیم برنامه اجرایی راه آهن شلمچه - بصره فراهم شده است . گام مهم باقیمانده این است که از نظر سیاسی ، مراجع دو کشور تفاهم نهایی را انجام دهند تا عملیات اجرایی این خط آهن آغاز شود .

وی خاطرنشان کرد : در موضوع حمل و نقل ، گفت و گو مناسبی انجام شد که امید است موانع رفع شوند . یکی از مشکلات تجار ما این است که بار در مرز تخلیه می‌شود و آسیب می بیند که تجار از این نظر با مشکلاتی مواجه هستند . توافق شد تا به شکل متوازن کامیون داران ایرانی و عراقی بتوانند در کشور همسایه تردد داشته باشند . همچنین مقرر شد تا کمیته فنی این موضوع را تعریف کند و بتوانیم تفاهم نامه حمل و نقل جاده ای بین دو کشور را به امضا برسانیم .




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران