در حال بارگذاری ...
  • ضرورت توسعه تعاملات و سطح همکاری ها در بخش هوایی با وزارت دفاع

    تعاملات وزراتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی به شکل همگن و همگرا در راستای منافع ملی و عمومی با شتاب زیاد در جریان است و این مهم باید در تمامی بخش‌های کشور تسری یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکیه بر توانمندی داخلی در عرصه‌های گوناگون گفت : به دنبال افزایش تعامل در بخش هوایی هستیم و اعتقاد داریم سطح همکاری‌ها در این حوزه باید توسعه پیدا کند .

    محمد اسلامی در دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح ، با اشاره به تعامل تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع گفت : اوج تعامل بخش کشوری و لشکری را می‌توان در ارتباط و تعامل تنگاتنک این دو وزارتخانه دید .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان گستردگی فعالیت‌ها و مأموریت‌های متنوع وزارت دفاع در بخش حمل و نقل هوایی ، ریلی ، زمینی و دریایی و ... گفت : اقدامات مشترکی را با وزارت دفاع با رعایت کلیه استانداردها به منصه ظهور رساندیم و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده است .

    اسلامی با بیان اینکه تفاهمنامه و تعاملات مشترک بین دو وزارتخانه در حوزه‌های مختلف وجود دارد ، گفت : به دنبال افزایش تعامل در بخش هوایی هستیم و اعتقاد داریم سطح همکاری‌ها در این حوزه باید توسعه پیدا کند .

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکیه روی توانمندی داخلی در عرصه‌های گوناگون با بیان اینکه باید امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور به هم گره زده شوند ، تصریح کرد : تعاملات وزراتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی به شکل همگن و همگرا در راستای منافع ملی و عمومی با شتاب زیاد در جریان است و این مهم باید در تمامی بخش‌های کشور تسری یابد .

    وی با بیان اینکه استانداردها دائما و توامان باید به روز و در تمامی دستگاه‌ها پیاده سازی شود ، گفت : سازمان ملی استاندارد در این مقوله نقش خطیری به عهده دارد و باید به گونه‌ای باشد که هر کس وارد این سازمان شد ، " آینده " را در این سازمان به شکل عینی مشاهده کند .

    اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید دانشمند محسن فخری زاده ، اظهار کرد : سال‌ها از نزدیک در جریان تلاش‌های علمی و تحقیقاتی این دانشمند فرزانه بودیم و به معنای واقعی کلمه نقش این شهید والا مقام در توسعه تکنولوژی دفاعی بسیار مهم و اثر گذار بود . شهید فخری‌زاده حرکت و جریان صنعت دفاعی را به سمت دانش بنیان سوق داد و در این زمینه فرآیندهای صنعتی و تحقیقاتی نوین را در وزارت دفاع به شکل جهشی و با شتاب فزاینده به تثبیت رساند .

    اسلامی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده دست برتر را در حوزه اطلاعات داشت ، گفت : ۲۱ سال پیش نیز دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی به او سوء قصد کرده بودند ؛ اما این اقدام آنها ذره‌ای در  تلاش‌های این دانشمند برجسته و ممتاز خللی وارد نکرد و ایشان مصمم‌تر از قبل و با اراده‌ای راسخ مرزهای دانش را در نوردید و یادگارهای جاویدانی در حوزه فناوری باقی گذاشت .

    وی بخش مهمی از تلاش های صنعتی و فناورانه در بدنه دفاعی کشور را مرهون تلاش‌های شهید فخری‌زاده عنوان کرد و گفت : امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان عرصه دفاعی به قدرت اطمینان بخش و قدرت بازدارنگی سطح بالا دست یافته است که ضروری است به عمق آن افزوده شود .

    با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع ، رئیس سازمان ملی استاندارد ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران عامل سازمان وزارت دفاع ، دومین همایش  راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح و رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیروهای مسلح میزبانی موسسه استاندرد ملی وزارت دفاع برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قیمت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالای جاده‌ای وظیفه کدام ارگان ، سازمان یا شخصی است ؟ وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری یا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های ساخت‌ ، توسعه و نگهداری زیربناهای حمل‌ و نقل جاده‌ای ، ایمنی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری سازی و تشکل های معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در اختتامیه همایش اقتصاد دریامحور گفت : باید ...

    |

    افزایش عوارض مذکور ، هیچ‌گونه بار تورمی نداشته و منجر به رشد تورم نمی‌شود و صرفا محدود به کالاهای ترانزیتی است که از قلمروی کشور عبور می‌کنند .

    |

    نظرات کاربران