در حال بارگذاری ...
  • لزوم همراهی و حمایت مجلس در تکمیل و تجهیز راهداری‌های کشور

    نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد ، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد و با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی تأکید دارد که باید رویکرد تصدی‌گری در حوزه راهداری به حاکمیتی تبدیل شود تا نیروهای راهداری بتوانند به استخدام سازمان راهداری در آیند .

    محمد اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ، ۲۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود ، اظهار داشت : بالغ بر ۲۰ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروها شرکتی یا قراردادی محسوب می‌شوند که با حضور شبانه‌روزی در راه‌های کشور و به ویژه شرایط اقلیمی بارش کار سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : این نیروها در مسیر بهره‌برداری ۳۰۰ هزار پل بزرگ و کوچک ، ۳ هزار دستگاه تونل ، ۲۲ هزار کیلومتر محافظ جاده‌ای و ۵ هزار کیلومتر روشنایی را به صورت مستمر نگهداری می‌کنند . شغل راهداری مشکلات سنگینی به دنبال دارد و باید جزء مشاغل حاکمیتی محسوب شود نه تصدی‌گری ، چرا که بالغ بر ۹هزار دستگاه ماشین‌آلات برای نگهداری و بهسازی راه‌ها و جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . در این زمینه تخصص‌های گوناگون‌ و متنوع مورد نیاز است که بسیاری از نیروهای خبره در وزارتخانه به دلیل بازنشستگی دیگر حضور ندارند ، بنابراین باید نیروهای جدید تخصصی جذب شوند تا شغل راهداری به شکل حاکمیتی تعریف و از شکل تصدی‌گری خارج شود .

    اسلامی با تأکید بر اینکه با حاکمیتی شدن شغل راهداری امکان قرارداد مستقیم با سازمان راهداری وجود دارد ، بیان کرد : نمی‌توان کار راهداری را پیمان‌سپاری کرد ، پیش از این چنین تجربه‌ای داشتیم که در نهایت منجر به فساد شد و با تغییر رویکرد از تصدی‌گری به حاکمیتی ظرفیت‌های بهسازی راه‌ها به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد . مجلس شرایطی فراهم کند تا نیروهای راهداری در قالب کار حاکمیتی مانند پلیس و اورژانس در فرآیند راه‌ها بتوانند به ارائه خدمات خود ادامه دهند .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و با توجه به تغییرات ساختاری بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی نیاز داریم نیروهای استخدامی که دارای مهارت‌های متنوع هستند استخدام و نسبت به مسئولیت شبانه روزی اقدام کنند . یک بار در هیأت دولت عقد قرارداد مستقیم با نیروهای راهداری تصویب شده بود اما در هیأت تطبیق مصوبات این مصوبه ملغی شد . از این رو نیاز داریم از طریق ماده واحده‌ای بتوانیم از مجلس مجوز بگیریم تا فرآیند جذب نیروی انسانی و گزینش افراد دارای مهارت و دانش فراهم شود .

    اسلامی با بیان اینکه بالغ بر ۹ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در هزار واحد راهداری در سراسر کشور وجود دارند ، گفت : با کمبود جدی ماشین‌آلات اختصاصی برای نگهداری و بهسازی راه‌های کشور مواجه هستیم که نیاز داریم با حمایت مجلس راهداری‌های کشور تجهیز شود، چرا که ۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری فرسوده یا عمری بالای ۲۰ سال دارند که باید جایگزین شوند . با شرکت هپکو قراردادی منعقد شد تا بتوانیم ماشین آلات تولید داخل خریداری کنیم اما به دلایل گوناگون این اتفاق نیفتاد .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید ساماندهی ، تعیین تکلیف نیروهای انسانی و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهسازی رقم بخورد ، تأکید کرد : باید یک بار برای همیشه وضعیت نگهداری از راه‌ها ساماندهی شود تا از شرایط ناهمگون رها شویم .

    در این جلسه مجلس بابایی کارنامی از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی درباره روند ساماندهی کارکنان قراردادی وزارتخانه به صورت مشروط قانع شد .

    نماینده سوال کننده از پاسخ های وزیر به صورت مشروط قانع شده و مهلت یک ماهه به ایشان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی وزارت راه داد .




    مطالب مرتبط

    وجود ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک ناوگان سنگین در سامانه سازمان راهداری

    وجود ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک ناوگان سنگین در سامانه سازمان راهداری

    توجه به تخصیص های ارزی که صورت گرفته است ، تا پایان سال مشکل خاصی در حوزه تأمین لاستیک ناوگان سنگین نداریم . البته مقداری در فرآیند توزیع مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده ، وارد شده اند و با تخلفات این حوزه ...

    |

    صرفه‌جویی ۲۰ میلیاردی در نوسازی ماشین‌آلات راهداری و توسعه حمل و نقل هوشمند در محورهای استان تهران

    صرفه‌جویی ۲۰ میلیاردی در نوسازی ماشین‌آلات راهداری و توسعه حمل و نقل هوشمند در محورهای استان تهران

    در راستای طرح نصب و راه‌اندازی سامانه‌های کنترل عبور و مرور به عنوان یکی از راهکارهای نظارتی و بازدارنده در حوادث جاده‌‌ای و با توجه به گستردگی شبکه راه‌های استان ، ۲۰ دستگاه تردد شمار ، ۶۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای و تعداد ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری درمحورهای ...

    |

    امضا تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت راه‌آهن و معاونت پژوهشی وزارت علوم

    امضا تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت راه‌آهن و معاونت پژوهشی وزارت علوم

    اگر می‌خواهیم نگاه توسعه در کشور پیشرفت کند ، باید آن را با رویکرد دانش‌بنیان دنبال کنیم . این نگاه باید به‌عنوان یک دغدغه در بین افراد ، مدیران و مسئولان در جریان باشد تا از طریق آن پژوهش در کشور پایه‌گذاری شود که هم یک روال بیرونی و هم محتوایی داشته باشد .

    |

    تاکید وزیر راه و شهرسازی به اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی

    تاکید وزیر راه و شهرسازی به اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی

    استانداردها برای نوسازی ناوگان سواری کرایه توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود و در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان ، مذاکرات را انجام خواهد داد . در عین حال ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسهیلات برای نوسازی ...

    |

    نگاه سازمان راهداری در بحث نوسازی توجه به پتانسیل و تولیدات داخل است

    نگاه سازمان راهداری در بحث نوسازی توجه به پتانسیل و تولیدات داخل است

    سهم سواری کرایه در حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ درصد است و جزو مدهای حمل و نقلی است که با توجه به استقبال مسافران ، ‌ویژگی‌های خاصی دارد . وضعیت ناوگان سواری کرایه با وجود محدودیت‌ها،‌ تا اینجا قابل قبول بوده است ، اما ضرورت نوسازی ناوگان از این به بعد بیشتر وجود دارد . 

    |

    نظرات کاربران