در حال بارگذاری ...

جابجایی ۹۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

این بندر استراتژیک امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر افغانستان و کشورهای آسیای میانه است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت : ۹۳۰ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سفر باری در ۹ ماهه سال جاری از بندر اقیانوسی چابهار به سایر نقاط کشور حمل و جابه‌جا شد .

جلال الدین قادری اظهار داشت : برنج ، گندم ، شکر و جو عمده کالاهای اساسی حمل شده در جنوب سیستان و بلوچستان را در این مدت تشکیل می دهند . بندر چابهار در تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالاها و حمل زمینی آن ، زمینه برای تامین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالاهای صادراتی از طریق این بندر فراهم شده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : این بندر استراتژیک امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر افغانستان و کشورهای آسیای میانه است .

قادری خاطرنشان کرد : در حال حاضر  ۸۷۱ راننده ، ۸۸۴ دستگاه ناوگان باری و همچنین ۷۴ شرکت حمل و نقل داخلی کالا ، یک پایانه بار ، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و یک انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالای در حوزه تحت پوشش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند .

 




مطالب مرتبط

افزایش خدمات رسانی در پایانه‌های مرزی استان و مسیرهای منتهی به آن در دستور کار قرار گرفته تا شاهد افزایش تردد ناوگان و مسافر باشیم .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

در حال حاضر کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود .

|

در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیچیدگی خاصی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی ها وجود ندارد به طوری که برای دور اول سفرها ، عملیات خروج مسافران از کلان‌شهرها به‌ویژه تهران و کلان شهرهای جاذب مسافر در اولویت قرار گرفته است و برای دور برگشت تقاضا برای شهرهای زیارتی مانند مشهد ...

|

در مقایسه با آمار سال گذشته ، تناژ حمل سیمان ۲۲ درصد و تعداد سفرهای انجام یافته ۱۹ درصد افزایش یافته است .

|

نظرات کاربران