در حال بارگذاری ...

بهره برداری از ۸۰۰ متر خطوط جدید ریلی با هدف توسعه حمل و نقل چندوجهی در بندر شهید رجایی

آنچه مورد توجه است توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل بوده تا بتوانیم سهم جابجایی کالا را در این حوزه تقویت نماییم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، از الحاق ۸۰۰ متر خطوط جدید ریلی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد .

منصور خرمشکوه  با بیان اینکه ۸۰۰ متر خطوط جدید ریلی به ۶۰ کیلومتر زیر ساخت هایی که پیشتر در بندر شهید رجایی احداث شده اضافه گردید اظهار داشت : اولین محموله از طریق این خط جدید الاحداث  وارد مجتمع بندری شهید رجایی شد . خطوط ریلی اختصاصی با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است .

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، تصریح کرد : آنچه مورد توجه است توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل بوده تا بتوانیم سهم جابجایی کالا را در این حوزه تقویت نماییم .

خرمشکوه با اشاره به اهمیت موضوع توسعه حمل و نقل ریلی و همچنین تاثیر آن در کاهش مدت زمان انتقال کالاها به بازار هدف و کاهش هزینه های حمل و نقل کالا افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال بررسی ، درخواست های شرکت های متقاضی احداث خطوط ریل اختصاصی هستیم تا با نهایی سازی این طرحها گام موثری در توسعه حمل و نقل ریلی برداشته شود .

شایان ذکر است ؛ بندر شهید رجایی از ۶۰ کیلومتر خط ریلی برخوردار است که شاخه های مختلف این خطوط به ۱۲ محوطه اختصاصی منتهی می شود .

 




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

نظرات کاربران