در حال بارگذاری ...

رشد ۷ درصدی درصد برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از راه آسفالته

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شاهین دژ گفت : درصد برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از راه آسفالته بعد از اجرای طرح‌های ابرار ۷ درصد رشد خواهد کرد .

کاظم پاشایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شاهین دژ گفت : درصد برخورداری خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از راه آسفالته قبل از اجرای طرح های ابرار ۷۸ درصد بود که بعد از اجرای ۳۳/۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی در ۵ محور این مقدار به ۸۵ درصد خواهد رسید .

او در خصوص پروژه های راهداری شهرستان شاهین دژ اظهار داشت : تعریض و تراشه برداری و شانه سازی محور شاهین دژ - بوکان به طول ۵ کیلومتر ، تعریض و ترانشه برداری و شانه سازی محور شاهین دژ - تکاب به مقدار ۱۵۰۰ متر مکعب ، تعریض پل ینگی آباد ، روکش محور شاهین دژ - کشاورز - میاندوآب و محور روستایی نجار - چوپلوجه - خلوت - قبانکند که اتمام این پروژه ها منتظر تامین قیر است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شاهین دژ از نصب ۲۲۵ عدد گاردریل ، ۵۸ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم ، ۳۴۵ عدد نصب و تعمیر تابلو و علائم ، ۲۴ کیلومتر خط کشی راه اصلی و روستایی ، ۱۱۳ مورد گشت های تلفیقی با پلیس راه ، ۹۳۷ تن نخاله برداری ، ایجاد ۷ عدد سرعت گیر به عنوان سایر اقدامات حوزه راهداری این شهرستان نام برد .

پاشایی در پایان ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم و حل مشکلاتی از قبیل تامین قیر شاهد پیشرفت پروژه های راهداری و ابرار در شهرستان شاهین دژ باشیم .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

استان همدان با ۳ هزار و ۳۶۵ کیلومتر راه روستایی رتبه سوم کشور را در روستاهای برخوردار از راه های آسفالته دارد که برای حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

|

این اداره کل تلاش دارد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، دوربرگردان تقاطع میمون‌دره را که در این محور واقع شده در دستور کار قرار دهد . بر این اساس پس از مطالعات و بررسی شرایط لازم ، تعریض محور به طول ۴.۵ کیلومتر در حال انجام است .

|

نظرات کاربران