در حال بارگذاری ...
  • ایجاد بزرگ‌ترین منطقه ترانزیتی اروپا و آسیا با گسترش همکاری‌های حمل و نقلی

    در چارچوب سازمان همکاری شانگهای پایه حقوقی همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های یادشده شکل گرفته و ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای ، شورای بازرگانی و اتحادیه بین بانکی سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت : گسترش همکاری های متقابل در زمینه حمل و نقل در فضای سازمان همکاری شانگهای به ایجاد بزرگ‌ترین منطقه ترانزیتی بین اروپا و آسیا کمک خواهد کرد .

    ولادیمیر ناروف گفت : گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه حمل و نقلی در فضای سازمان همکاری شانگهای به ایجاد بزرگ ترین منطقه ترانزیتی بین اروپا و آسیا کمک خواهد کرد .

    وی در مورد نقش سازمان همکاری شانگهای در سیاست جهانی افزود : سازمان همکاری شانگهای طی ۲۰ سال فعالیت خود در سیستم روابط بین المللی جایگاه شایسته خود را کسب و خود را به عنوان یک سازمان معتبر در تنظیم و اجرایی برخوردهای همه جانبه در زمینه حفظ و تحکیم ثبات جهانی و منطقه‌ای معرفی کرد . مقابله با ستیزه جویی‌ها و تهدیدات غیرمرسومی امنیت بین‌المللی مانند تروریسم ، افراط گرایی و جدایی خواهی به عنوان تهدیدی برای تمامیت ارضی کشورها، قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته در کانون توجه سازمان قرار دارد .

    وی خاطرنشان کرد : در چارچوب سازمان همکاری شانگهای پایه حقوقی همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های یادشده شکل گرفته و ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای ، شورای بازرگانی و اتحادیه بین بانکی سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است .  

    دبیر کل سازمان همکاری شانگهای همچنین بر لزوم ارائه توجه خاص برای تحکیم همکاری‌های حمل و نقلی - لجستیکی در فضای سازمان که نه تنها به توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بین کشورها ، بلکه ایجاد بزرگ‌ترین منطقه ترانزیتی بین اروپا و آسیا کمک خواهد کرد ، تاکید کرد . سال جاری میلادی به عنوان سال فرهنگ کشورهای سازمان همکاری شانگهای اعلام شد که برنامه ریزی شده در چارچوب آن مراسم‌های عملی برای تحکیم گفت‌وگوی بین تمدنی سازماندهی شود .

    سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان ، چین ، قرقیزستان ، روسیه ، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است .

    در نشست سازمان که ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد ، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند .

    اکنون جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان ، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند .

    ترکیه ، سریلانکا ، ارمنستان ، آذربایجان ، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستیکی ، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۲۸ میلیون ریال عمانی سرمایه ...

    |

    بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

    |

             

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

    |

    نظرات کاربران