در حال بارگذاری ...

​کاهش ۱۰۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته است .

کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی اظهار داشت : عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط با قوت درحال انجام است .

عضو شورای اداری استان اردبیل از کاهش ۳۵ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماه گذشته خبر داد و افزود : در مدت یاد شده ۲۱۸ هزار و ۳۳۳ تن کالای ایرانی از طریق این پایانه صادر شده است .

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از ۲۱۰ هزار تن کالا توسط ۹ هزار و ۲۰۸ دستگاه کامیون ایرانی و ۸ هزار تن کالا توسط ۳۹۴ دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت ها از مرز خارج شده است .

وثوقی محصولات کشاورزی ، کاشی ، شیشه ، نمک ، سنگ ساختمانی ، پسته ، نئوپان ، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ، روسیه ، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت : در مدت یاد شده بیش از ۱۴۰ هزارتن کالا توسط ۶ هزار و ۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است .

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزایش ۲۲ درصدی ترانزیت خروجی را یادآور شد و تصریح کرد : آب معدنی ، سیمان ، ام دی اف ، گچ ، نئوپان ، بیسکویت ، برنج ، پروفیل ، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند . 




مطالب مرتبط

ارتقا فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است و با راهکارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی کاربران جاده‌ای را افزایش داد .

|

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

نظرات کاربران