در حال بارگذاری ...

کاهش ۴۸ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی در ۹ ماهه اول امسال

در حال حاضر تعداد ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند استان بالغ بر ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ، تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۶۳ نفر و تعداد اتوبوس ناوگان حمل ونقل مسافری استان نیز ۶۹۳ دستگاه است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد : در ۹ ماهه اول امسال ، ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو بوده ، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، دو میلیون و ۱۱۵ هزار مسافر را با بیش از ۳۱۷ هزار سفر جابه جا کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد .

کاظم تیمورزاده جابه جایی ۱۷ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل بار استان ، طی ۹ ماهه اول سالجاری خبر داد و افزود : این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است . تعداد بارنامه صادره در طی این مدت ، برابر با یک میلیون و ۱۷۷ هزار برگ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد .

در حال حاضر تعداد ناوگان باری سنگین دارای کارت هوشمند استان بالغ بر ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ، تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۶۳ نفر و تعداد اتوبوس ناوگان حمل ونقل مسافری استان نیز ۶۹۳ دستگاه است .

هم‌چنین تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری ، تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد شش شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می‌کنند .




مطالب مرتبط

در سال گذشته ناوگان مینی بوس ۷۷۷ هزار و ۸۶۰ مسافر را در قالب ۱۲۰ هزار و۶۷۰ سفر جابجا کردند که از نظر تعداد مسافر ۱۲ درصد و از نظر تعداد سفر ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

نظرات کاربران