در حال بارگذاری ...
  • بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه‌های راهسازی شرق هرمزگان

    محور ۱۴ روستا به طول حدود ۴۷ کیلومتر است که از روستای پاهتک شروع می شود و در طول مسیر از روستاهای وائن – کارنگی – درگوئن – کارامون – اسفند – دهیج- عبور کرده و نهایتا به دوراهی کرت زنی در مسیر اصلی میناب - سندرک ختم می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مسوولان استانی و نماینده شرق هرمزگان در مجلس از روند اجرای پروژه های راهسازی شهرستان بشاگرد بازدید و از نزدیک پیشرفت فیزیکی پروژه ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد .

    آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : راه فرعی بیخ کهنو – دولت آباد - شمسون در شهرستان بشاگرد به طول تقریبی ۱۰۲ کیلومتر در۴ قطعه و با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد .

    وی در ادامه به روند احداث پروژه اشاره کرد و گفت : عملیات عمرانی محور مذکور در چهار فاز در دستور کار قرار دارد که در قطعه نخست آن ، راه ارتباطی روستاهای کلاهو – بیخ کهنو به طول ۱۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده  است و در قطعه دوم نیز با ساخت راه بیخ کهنو به طول ۱۷ کیلومتر ادامه مسیر به روستای دولت آباد متصل می گردد که عملیات اجرایی آن از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است . عملیات اجرایی قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر تا روستای برکهنک اخیرا پس از سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به شهرستان بشاگرد آغاز شده است و قطعه چهارم محور مذکور نیز در مرحله ابلاغ به اداره کل راه و شهرسازی استان است .

    این مسئول تشریح کرد : احداث این راه علاوه بر برخوردار نمودن ۱۱۶۶ نفر از راه مناسب آسفالته باعث کاهش مسافت بین مرکز بشاگرد و روستاهای تابعه می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در خصوص محور ۱۴ روستا نیز ابراز کرد : محور ۱۴ روستا به طول حدود ۴۷ کیلومتر است که از روستای پاهتک شروع می شود و در طول مسیر از روستاهای وائن – کارنگی – درگوئن – کارامون – اسفند – دهیج- عبور کرده و نهایتا به دوراهی کرت زنی در مسیر اصلی میناب - سندرک ختم می شود . فاز یک محور مذکور به طول ۱۱ کیلومتر در سنوات گذشته زیرسازی و آسفالت شده است و قطعه دوم و سوم نیز با حدود درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است .

    رضایی با اشاره به اینکه مطالعه و طراحی مسیر قطعه چهارم محور مذکور نیز صورت گرفته است گفت : با احداث ۱۵ کیلومتر قطعه چهارم مسیر شهرستان میناب به بشاگرد حدود ۵۰ کیلومتر کوتاه می شود . کاهش استهلاک ، سهولت رفت و آمد ، مصرف سوخت و تسریع در ارسال محصولات دامی روستاییان به مرکز شهر بشاگرد از دیگر فواید احداث این راه های فرعی است .

    نوبخت ، معاون رییس‌جمهور ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی پروژه ها اعم از پیمانکار و مسئولین راه و شهرسازی خواستار تکمیل پروژه های طی یک برنامه زمان بندی مدون و مطلوب شد و تاکید کرد : با رعایت برنامه زمانبندی و رفع موانع اجرایی ، می‌بایست هرچه سریعتر امکان استفاده شهروندان از خدمات انجام گرفته فراهم شود .

    وی با اشاره به میزان کل راه آسفالته این شهرستان که ۱۱۱ کیلومتر است تصریح کرد : تا پایان دولت ۱۱۲ کیلومتر دیگر آسفالت و ۳۰۰ کیلومتر جاده سازی خواهد شد و با از بن بست خارج شدن شهرستان، از ۴ جهت به شهرستان و استانهای همجوار دسترسی خواهد داشت .

    معاون رییس جمهور در پایان دستورهای لازم برای گره‌گشایی از این پروژه‌ها و نیز حل مسایل و مشکلات مردم این خطه محروم را صادر کرد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در این مسیر اقدامات در خور توجهی در زمینه احداث این محور اصلی و شریانی در دست اجراست و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به ارتقای مشخصات فنی آن اقدام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    نظرات کاربران