در حال بارگذاری ...
  • نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام در جهت ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی

    در صورت مشاهده تخلف ، متخلفان به کمیسیون های رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری (ماده ۱۱ - ۱۲ - ۱۴) معرفی و برابر ضوابط با آنها برخورد خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و جاده‌ای ایلام گفت : نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استقرار و فعالیت ۱۲ تیم گشت نظارتی در سطح استان به طور مستمر در حال انجام است .

    نورالله دلخواه اظهار داشت : ضدعفونی کردن ناوگان قبل و بعد از هر سفر ، الزام رانندگان و مهمانداران به استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی ، ضدعفونی کردن تجهیزات و محوطه پایانه ها توسط شهرداری ها از جمله اقدامات به عمل آمده در راستای حفظ ایمنی و سلامت مسافران است .

    وی با بیان اینکه قبل از صدور بلیط توسط کاربران شرکت های مسافربری از طریق سیستم کنترلی ”سامانه سروا”، استعلام وضعیت مثبت یا منفی بودن آزمایش کووید ۱۹ متقاضیان بررسی می شود ، افزود : در صورتی که آزمایش آن ها براساس سامانه وزارت بهداشت مثبت باشد از صدور بلیط برای متقاضی جلوگیری به عمل می آید . همچنین روزانه و در بازه های زمانی متفاوت ، گشت های کنترلی از همکاران ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نحوه ارائه خدمات و میزان رعایت پروتکل ها را رصد می کنند .

    دلخواه اضافه کرد : در صورت مشاهده تخلف ، متخلفان به کمیسیون های رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری (ماده ۱۱ - ۱۲ - ۱۴) معرفی و برابر ضوابط با آنها برخورد خواهد شد . مردم می توانند از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تلفن گویای ۱۴۱ شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام منعکس نمایند .

    بیش از هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس ، مینی بوس و سواری بین شهری در استان ایلام فعالیت دارند .

    استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تخلف احصا شده در بازدیدهای انجام شده در خصوص تجهیزات ایمنی بوده که تذکرات لازم به رانندگان و شرکت‌های مسافربری ارائه شد و در صورت مشاهده مجدد این تخلفات ، متخلفین به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند .

    |

    از این تعداد مسافر ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ مسافر با اتوبوس ، ۳ هزار و ۷۱۹ مسافر با مینی بوس و ۱۷ هزار و ۹۶۵ مسافر نیز توسط سواری جابه‌جا شده‌اند .

    |

    ۷۵ درصد جابجایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است .

    |

    از آغاز طرح نوروزی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که میزان ورود از پایانه مرزی ۶ درصد و خروج از پایانه‌های مرزی استان ۵ درصد نسبت به‌مدت زمان سال گذشته افزایش داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت : ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در ...

    |

    نظرات کاربران