در حال بارگذاری ...

ضرورت درک متقابل میان شرکت فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در شرایط کرونا

۱۵ درصد درآمد شرکت از ارایه خدمات به شرکت های هواپیمایی داخلی اخذ می شود و مابقی از پروازهای عبوری ، اماکن و ارایه سرویس‌های هوانوردی در فرودگاه های غیر مالکیتی تامین می شود که این درآمد ها نیز به دلیل بحران کرونا شدیدا کاهش یافته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : با توجه به تاثیر بحران کرونا بر صنعت هوانوردی باید در این شرایط درک متقابل و تفاهم بیشتری میان شرکت فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی وجود داشته باشد .

سیاوش امیرمکری در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره شرکت و نیز هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ، با بیان اینکه اعضای جدید هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی افرادی باتجربه و سابقه مفید مدیریتی و اجرایی در صنعت هوانوردی هستند ، گفت : شرکت‌های هواپیمایی مهمترین شرکای کسب و کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هستند و تلاش داریم که بتوانیم در شرایط ویژه بحران کرونا با همفکری و درک متقابل مشکلات آنها را برطرف کنیم .

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ارایه توضیحاتی درباره مشکلاتی از جمله الزام ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها در مسافرگیری برای ایرلاین‌ها ، دریافت هزینه های خدمات فرودگاهی و هوانوردی ، نرخ گذاری اماکن فرودگاهی ، هزینه رادیوترانک ها و انحصاری بودن اینترنت پرداخت و نیز عنوان کرد : ۱۵ درصد درآمد شرکت از ارایه خدمات به شرکت های هواپیمایی داخلی اخذ می شود و مابقی از پروازهای عبوری ، اماکن و ارایه سرویس‌های هوانوردی در فرودگاه های غیر مالکیتی تامین می شود که این درآمد ها نیز به دلیل بحران کرونا شدیدا کاهش یافته است .

وی همچنین آمادگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را برای ارایه تخفیف برای هزینه پارکینگ هواپیماهای زمین گیر در صورت تایید سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد .




مطالب مرتبط

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور ، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی ، تروریستی ، سایبری ، شیمیایی و پرتویی ، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد ، مقابله با این تهدیدات را در دستور ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

|

فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

|

کنترلرهای برج مراقبت پرواز فرودگاه شیراز به‌حق وظیفه خود را به‌نحوی عاشقانه و متخصصانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند ، اتفاقی که شبیه آن را پیش‌تر از سوی کنترلرهای برج مراقبت فرودگاه مهرآباد دیده بودیم .

|

نظرات کاربران