در حال بارگذاری ...

ایرلاین ها تا تعطیلی کامل فاصله ای ندارند

رعایت محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی که از سوی ستاد کرونا به شرکت های هواپیمایی تحمیل شده است ، شرایط را برای ایرلاین ها سخت تر از قبل کرده است . به همین دلیل طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو این محدودیت شده ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی ایرلاین های داخلی گفت : اگر در محدودیت های ایجاد شده برای شرکت های هواپیمایی و قوانین مخل کسب و کار صنعت حمل و نقل هوایی تجدید نظر فوری صورت نگیرد ، شاهد ورشکستگی و تعطیلی برخی از شرکت های هواپیمایی خواهیم بود .

یونس دقیق کیا افزود : شرکت های هواپیمایی از ابتدای شیوع بیماری کرونا ، علیرغم فشار اقتصادی بسیار سنگین و کاهش مسافرین پروازها از تعدیل نیروهای خود اجتناب کرده وتلاش کرده اند همراه سایر دستگاههای خدمت رسان به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمایند . این در حالی است که حمل و نقل هوایی بیشترین آسیب را در این میان دیده است . بنابراین شایسته نیست تا بر خلاف قوانین بین الملل واعمال محدودیت های غیر ضرور متحمل ضرر بیشتری شوند .

دقیق کیا با پافشاری بر این اصل که شرکت های هواپیمایی همواره ایمنی پرواز را از هر جنبه سرلوحه کار خود قرار می دهند ، گفت : رعایت محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی که از سوی ستاد کرونا به شرکت های هواپیمایی تحمیل شده است ، شرایط را برای ایرلاین ها سخت تر از قبل کرده است . به همین دلیل طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو این محدودیت شده ایم .

لازم به ذکر است که شرکت های هواپیمایی داخلی در شش ماهه گذشته ۴۳ درصد از مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصد از مسافران پروازهای بین المللی خود را از دست داده اند و در آبان ماه جاری با اعمال محدودیت ٦٠درصد نسبت به آبان سال ٩٨ بیش از ٤٩ درصد کاهش مسافر داشته اند . این کاهش در حالی ادامه دارد که تمامی هزینه های ثابت شرکتها وجود دارد و بر اساس دستورالعمل های جهانی صادره از ایکائو و یاتا ، هیچ یک از ایرلاین ها مجبور به کاهش ظرفیت خود نیستند و سیستم تهویه هوا در هواپیما تامین کننده ایمنی می باشد و استفاده از ماسک در طول پرواز تنها توصیه برای ایمنی بیشتر مسافرین پروازها است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه انجمن شرکت های هواپیمایی در ۱۵ آبان ماه اعضای هیأت مدیره جدید انتخاب و براساس مصوبه ...

|

نظرات کاربران