در حال بارگذاری ...

استان کرمانشاه در رتبه نخست رفع نقاط پرتصادف در کشور

اصلاح نقاط پرتصادف ، نیازمند اعتبارات بسیاری است بعلت اینکه بیشترین حوادث در نقاط پرتصادف رخ می‌دهد و در صورت اصلاح نقاط ، تلفات و خسارات مالی کاهش می‌یابد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت : ۱۰۲ نقطه پرتصادف استان کرمانشاه مشخص و مصوب شده است که برای اصلاح در دستور کار قرار گرفته‌اند .

فریبرز کرمی اظهار داشت : از ابتدای امسال ۲۴ نقطه پرتصادف استان اصلاح یا آشکارسازی شده است که برای سال آینده رفع و ۳۱ نقطه دیگر در دستور کار قرار دارد . این اقدامات با اعتبارات حداقلی انجام شده است و استان از این جهت رتبه اول کشور را کسب کرده و سبب کاهش تلفات جاده ای شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت : اصلاح نقاط پرتصادف ، نیازمند اعتبارات بسیاری است بعلت اینکه بیشترین حوادث در نقاط پرتصادف رخ می‌دهد و در صورت اصلاح نقاط ، تلفات و خسارات مالی کاهش می‌یابد .

وی در پایان با اشاره به اینکه ، ماهانه جلسات کمیسیون ایمنی برگزار می‌شود افزود : برنامه‌ریزی شده تمام نقاط پرتصادف در چهار یا پنج سال آینده رفع شود .




مطالب مرتبط

با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

|

عملیات اجرایی سه هزار و ۴۰۰ متر مربع خط کشی جاده ، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن، ۹ برج نوری و نصب ۷۵ هزار و ۴۴۷ تابلو و علائم ایمنی از دیگر اقدمات این اداره کل در حوزه ایمنی راه های استان در سال جاری بوده است .

|

در برنامه امسال روشنایی در ۱۵۰ کیلومتر راه و تونل پیش‌بینی شده است که تا پایان آذرماه ۱۲۱ کیلومتر آن اجرا شده است ، همچنین از مجموع ۱۵۰۰ کیلومتر انواع حفاظ تعهد سال جاری ، تاکنون ۱۱۰۶ کیلومتر انجام شده است .

|

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

نظرات کاربران