در حال بارگذاری ...

امدادرسانی به استان تهران در مواقع بحران مهم‌ترین هدف احداث شهرک فرودگاهی زرندیه

این فرودگاه از تمامی استانداردهای فرودگاهی ، امنیتی و عملیاتی ، فنی و مهندسی برخوردار بوده و با فعال شدن زیرساخت‌های لازم در این مجموعه ، امکان حضور فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه‌های محیط زیست ، کشاورزی و خدماتی در آینده فراهم خواهد شد و با ایجاد رشد اقتصادی سبب اشتغال به خصوص در استان مرکزی و شهرستان‌های ساوه و زرندیه و همچنین جلوگیری از خروج منابع ارزی از کشور خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مجری و سرمایه‌گذار پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث این شهرک فرودگاهی خبر داد و اظهار کرد که با تمهیدات اتخاذ شده، بزودی نخستین پرواز توسط هواپیماهای سبک از این فرودگاه صورت خواهد گرفت .

کاپیتان محمد مطلق به پیشرفت فیزیکی احداث شهرک فرودگاهی پرندک اشاره کرد و افزود : طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح استانی و کشوری (نظامی و غیر نظامی) از سال ۱۳۹۶ آغاز و در دو فاز تعریف شده است . در فاز نخست ، با پیشرفت ۶۰ درصدی ، در مجموع ، بخشی از سطوح پروازی ، احداث ساختمان اداری و عملیات پروازی ، لابی فرودگاه ، ساختمان ورودی اصلی فرودگاه ، حوزه حراست و مرکز فرماندهی (EOC) کنترل بحران‌ها Emergency Operation Center راه‌اندازی شده است . این فرودگاه در فاز دوم نیز با ارتقا کاربری‌ها به یک فرودگاه سبک با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر و حمل بار تبدیل خواهد شد .

مطلق در ادامه گفت : بنا به تصمیمات اخیر سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه کمیته هوانوردی عمومی مبنی بر بررسی شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی در کشور ، اجرای این پروژه بستری مناسب برای ایجاد قطب هوانوردی و فرودگاهی در منطقه ایجاد خواهد کرد .

وی اظهار کرد : این فرودگاه از تمامی استانداردهای فرودگاهی ، امنیتی و عملیاتی ، فنی و مهندسی برخوردار بوده و با فعال شدن زیرساخت‌های لازم در این مجموعه ، امکان حضور فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه‌های محیط زیست ، کشاورزی و خدماتی در آینده فراهم خواهد شد و با ایجاد رشد اقتصادی سبب اشتغال به خصوص در استان مرکزی و شهرستان‌های ساوه و زرندیه و همچنین جلوگیری از خروج منابع  ارزی از کشور خواهد شد .

مطلق ، امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران را از مهمترین اهداف راه اندازی این مجموعه عنوان  کرد و گفت: تامین زیرساخت‌ها و چیدمان صحیح ساختاری مجموعه هوانوردی و همکاری مسئولین مربوطه موجب تسهیل و تسریع در بهره برداری از آن خواهد شد . پرندک در شمالی‌ترین نقطه استان مرکزی واقع شده و پرندک اولین شهر استان مرکزی از سمت تهران محسوب می شود و توجه ویژه برای توسعه آن در ابعاد گوناگون ضروری است .

مطلق با اشاره به اینکه فعالیت‌های هوانوردی عمومی در کشور توان رقابت پذیری ایران را در منطقه افزایش می‌دهد ، گفت : طرح احداث شهرک فرودگاهی و خدمات هوانوردی گردشگری پرندک از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت و با اخذ موافقت‌های لازم از مراجع ذیصلاح کشوری ، کار واگذاری زمین برای این پروژه در دو فاز مجزا در حال اجرا شدن است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران