در حال بارگذاری ...

بررسی وضعیت راه ها و ابنیه فنی و پروژه های در دست اجرای حوزه راهداری استان گیلان

جهت نگهداری مطلوب راهها در سطح کشور سالانه ۲۰ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز می باشد در حالیکه اعتبارات تخصیصی سالانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت نگهداری راه ها در سطح کشور ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده که بودجه تخصیصی در مقابل نیاز مستمر راههای کشور به مرمت و بهسازی بسیار ناچیز است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به استان گیلان وضعیت راه ها و ابنیه فنی و پروژه های در دست اجرای حوزه راهداری استان گیلان را مورد بررسی قرار داد .

رضا اکبری معاون راهداری این سازمان ، در این سفر در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت پروژه های حوزه راهداری استان گیلان در دفتر معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد ، حضور یافت و طی سخنانی با اشاره بررسی وضعیت جاده های کشور که هر دو سال یکبار از طریق خودروهای مجهز به حسگرهای سامانه مدیریت نگهداری راهها ،اجرا می شود ، افزود : نتایج آخرین برداشتی که در آذرماه سال ۹۷ از وضعیت ۵۲ هزار کیلومتر از بزرگراه ها ، آزادراه ها و راه های شریانی کشور بعمل آمد ، بیانگر این نکته بود که ۳۳ درصد راه های اصلی و شریانی کشور نیاز به مرمت و بهسازی دارند .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه از کمبود اعتبارات لازم این سازمان یاد کرد و خاطرنشان نمود : جهت نگهداری مطلوب راهها در سطح کشور سالانه ۲۰ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز می باشد در حالیکه اعتبارات تخصیصی سالانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت نگهداری راه ها در سطح کشور ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده که بودجه تخصیصی در مقابل نیاز مستمر راههای کشور به مرمت و بهسازی بسیار ناچیز است .

وی در ادامه با اشاره به این نکته که اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بهسازی محورهای شریانی به ویژه راه های ترانزیتی اصلی می باشد ، افزود : ظرف مدت ۲ سال بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از راههای شریانی کشور مورد تعمیر اساسی یا مرمت قرار گرفته اند .

گفتنی است دکتر اکبری در جریان سفر به استان از محورها و ابنیه فنی استان از جمله محورهای سده به کوچصفهان ، لاله دشت به خشکبیجار ، پل خمامرود و پل سروندان را مورد بازدید قرار داد و ضمن بررسی وضعیت موجود ، جهت تسریع در روند اجرای پروژه های راهداری و بهبود وضعیت محورهای استان دستورات لازم را صادر نمود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین آلات به تشریح وضعیت بودجه ...

|

پروژه های فعال روشنایی شامل ۲۶ کیلومتر در کمربندی علی آباد ، ۳ و نیم کیلومتر در محور سرخنکلاته و ۱۵ کیلومتر در محور علی آباد - آزادشهر می شود .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

نظرات کاربران