در حال بارگذاری ...
  • بررسی وضعیت راه ها و ابنیه فنی و پروژه های در دست اجرای حوزه راهداری استان گیلان

    جهت نگهداری مطلوب راهها در سطح کشور سالانه ۲۰ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز می باشد در حالیکه اعتبارات تخصیصی سالانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت نگهداری راه ها در سطح کشور ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده که بودجه تخصیصی در مقابل نیاز مستمر راههای کشور به مرمت و بهسازی بسیار ناچیز است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به استان گیلان وضعیت راه ها و ابنیه فنی و پروژه های در دست اجرای حوزه راهداری استان گیلان را مورد بررسی قرار داد .

    رضا اکبری معاون راهداری این سازمان ، در این سفر در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت پروژه های حوزه راهداری استان گیلان در دفتر معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد ، حضور یافت و طی سخنانی با اشاره بررسی وضعیت جاده های کشور که هر دو سال یکبار از طریق خودروهای مجهز به حسگرهای سامانه مدیریت نگهداری راهها ،اجرا می شود ، افزود : نتایج آخرین برداشتی که در آذرماه سال ۹۷ از وضعیت ۵۲ هزار کیلومتر از بزرگراه ها ، آزادراه ها و راه های شریانی کشور بعمل آمد ، بیانگر این نکته بود که ۳۳ درصد راه های اصلی و شریانی کشور نیاز به مرمت و بهسازی دارند .

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه از کمبود اعتبارات لازم این سازمان یاد کرد و خاطرنشان نمود : جهت نگهداری مطلوب راهها در سطح کشور سالانه ۲۰ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز می باشد در حالیکه اعتبارات تخصیصی سالانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت نگهداری راه ها در سطح کشور ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده که بودجه تخصیصی در مقابل نیاز مستمر راههای کشور به مرمت و بهسازی بسیار ناچیز است .

    وی در ادامه با اشاره به این نکته که اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بهسازی محورهای شریانی به ویژه راه های ترانزیتی اصلی می باشد ، افزود : ظرف مدت ۲ سال بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از راههای شریانی کشور مورد تعمیر اساسی یا مرمت قرار گرفته اند .

    گفتنی است دکتر اکبری در جریان سفر به استان از محورها و ابنیه فنی استان از جمله محورهای سده به کوچصفهان ، لاله دشت به خشکبیجار ، پل خمامرود و پل سروندان را مورد بازدید قرار داد و ضمن بررسی وضعیت موجود ، جهت تسریع در روند اجرای پروژه های راهداری و بهبود وضعیت محورهای استان دستورات لازم را صادر نمود .




    مطالب مرتبط

    حذف موازی کاری در پایانه های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی

    حذف موازی کاری در پایانه های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی

    پایانه های مرزی به دو بخش ایست اجباری و اختیاری و پس کرانه های موجود تقسیم شده است بطوریکه مکان فیزیکی ادارات و ارگانها برحسب نیاز و اولویت مشخص شده همچنین در بحث طرح های توسعه ای و فیزیکی با حضور تمام نمایندگان ایست اجباری ادارات تصویب و به زودی جهت اجرا و پیمان سپاری انجام می ...

    |

    تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ارتقا جاده‌های منتهی به مرزهای زمینی کشور

    تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ارتقا جاده‌های منتهی به مرزهای زمینی کشور

    با توجه به برخورداری از ۸۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۸۸۸ کیلومتر راه اصلی منتهی به مرزهای زمینی ، اگر تصمیمی مبنی بر ارتقای راه‌های اصلی به بزرگراه اتخاذ شود، اقدام در این مورد نیازمند یک برنامه بلندمدت است .

    |

    جابجایی ۴ میلیون و ۴۳۸ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان طی ۱۱ ماهه امسال

    جابجایی ۴ میلیون و ۴۳۸ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان طی ۱۱ ماهه امسال

    در حال حاضر ۹ هزار و ۵۶ نفر راننده ، ۶ هزار و ۵۳۹ دستگاه ناوگان باری ، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای حوزه تحت پوشش این اداره کل فعالیت می نمایند .

    |

    لزوم ارائه سرویس مناسب به مسافران نوروزی برای داشتن سفری ایمن و روان

    لزوم ارائه سرویس مناسب به مسافران نوروزی برای داشتن سفری ایمن و روان

    در حال حاضر نظر به اهمیت حفظ سلامت مردم ، بیشتر تمرکز این اداره کل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن جهت حفظ کیفیت بهداشتی پایانه‌ها در بالاترین سطح جهت خدمت رسانی و سفری امن با آرامش است .

    |

    نظرات کاربران