در حال بارگذاری ...

برگزاری نخستین رویداد تخصصی راهداری

بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام‌شده ، دیگر امکان نگهداری از شبکه جاده‌ای کشور با استفاده از روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند روش‌های نوین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و پژوهشی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی راهداری به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با مشارکت نمایندگان معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و دبیرخانه ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ، دانشگاه تهران و شرکت های دانش بنیان این حوزه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد .

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی راهداری (DEMO DAY) ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت : پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری از استمرار حرکت علمی کشور و همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی به جهت ارتباط هر چه بهتر با دستگاه‌های اجرایی تابعه با جامعه علمی و دانشگاهی ، حمایت از اقدامات فناورانه در دستور کار این سازمان قرار گرفت .

وی با بیان این‌که «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متولی نگهداری از ۲۲۰ هزار کیلومتر انواع جاده های برون شهری به ارزش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است» ، افزود : بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام‌شده ، دیگر امکان نگهداری از شبکه جاده‌ای کشور با استفاده از روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند روش‌های نوین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و پژوهشی است .

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از حمایت‌های «معاونت علمی و فناوری» نهاد ریاست جمهوری و «ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته» بیان داشت : سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آماده همکاری همه‌جانبه و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و مساعدت‌های الحاقی باهدف برخورداری از علم روز نگهداری راه‌ها است .

در ادامه دکتر رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ای کشور اظهار داشت : نگهداری راه‌های کشور سطح وسیعی از فعالیت‌های این سازمان را شامل می‌شود که بستر بسیار مناسبی برای توسعه فناوری ، پژوهش و تحقیقات است . بسیاری از سازمان‌های با کارکرد مشابه در جهان ارتباط بسیار نزدیکی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارند . بر همین اساس آیین‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه هایی که امروزه در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های جاده‌ای وجود دارد ، مدیون ارتباط با دانشگاه‌هاست .

اکبری بر ضرورت گسترش همکاری‌های حوزه راهداری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در عرصه‌های مختلف مهندسی ، اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد و گفت : در کشور ما باید این جایگاه به سطح واقعی خود برسد و مراکز علمی-پژوهشی با سرمایه‌گذاری علمی در این حوزه به توسعه فناوری، روش‌ها و مواد جدید دست پیدا کنند تا شاهد تحولی اساسی در این عرصه باشیم .

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته خاطرنشان کرد : این ستاد تمرکز بر مسئله یابی و تمرکز بر پروژه‌های خرد و کلان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهد . این آمادگی در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته وجود دارد که پس از نشست امروز با حمایت از سه پروژه کلان راهداری در سال آینده و کمک به تأمین بودجه و اعتبار مورد نیاز ، مسیر رو به توسعه و اثربخشی را در حوزه راهداری فراهم کنند .

گفتنی است ۳۰ طرح توسط اعضای کمیته علمی متشکل از نمایندگان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه تهران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، به عنوان طرح‌های منتخب دوره پیش شتاب دهی برگزیده شدند که طی دو روز مورخ ۱۳ و ۱۴ دی ماه در سه پنل تخصصی توسعه فناوری‌های ملی و راهبردی ، دستاوردهای نوآورانه و طرح‌های ویژه مبتنی بر نیازهای کاربردی سازمان ارائه می‌شود .




مطالب مرتبط

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

نظرات کاربران