در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نخستین رویداد تخصصی راهداری

    بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام‌شده ، دیگر امکان نگهداری از شبکه جاده‌ای کشور با استفاده از روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند روش‌های نوین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و پژوهشی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی راهداری به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با مشارکت نمایندگان معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و دبیرخانه ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته ، دانشگاه تهران و شرکت های دانش بنیان این حوزه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد .

    عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی راهداری (DEMO DAY) ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت : پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری از استمرار حرکت علمی کشور و همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی به جهت ارتباط هر چه بهتر با دستگاه‌های اجرایی تابعه با جامعه علمی و دانشگاهی ، حمایت از اقدامات فناورانه در دستور کار این سازمان قرار گرفت .

    وی با بیان این‌که «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متولی نگهداری از ۲۲۰ هزار کیلومتر انواع جاده های برون شهری به ارزش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است» ، افزود : بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام‌شده ، دیگر امکان نگهداری از شبکه جاده‌ای کشور با استفاده از روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند روش‌های نوین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و پژوهشی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از حمایت‌های «معاونت علمی و فناوری» نهاد ریاست جمهوری و «ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته» بیان داشت : سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آماده همکاری همه‌جانبه و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و مساعدت‌های الحاقی باهدف برخورداری از علم روز نگهداری راه‌ها است .

    در ادامه دکتر رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ای کشور اظهار داشت : نگهداری راه‌های کشور سطح وسیعی از فعالیت‌های این سازمان را شامل می‌شود که بستر بسیار مناسبی برای توسعه فناوری ، پژوهش و تحقیقات است . بسیاری از سازمان‌های با کارکرد مشابه در جهان ارتباط بسیار نزدیکی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارند . بر همین اساس آیین‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه هایی که امروزه در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های جاده‌ای وجود دارد ، مدیون ارتباط با دانشگاه‌هاست .

    اکبری بر ضرورت گسترش همکاری‌های حوزه راهداری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در عرصه‌های مختلف مهندسی ، اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد و گفت : در کشور ما باید این جایگاه به سطح واقعی خود برسد و مراکز علمی-پژوهشی با سرمایه‌گذاری علمی در این حوزه به توسعه فناوری، روش‌ها و مواد جدید دست پیدا کنند تا شاهد تحولی اساسی در این عرصه باشیم .

    منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته خاطرنشان کرد : این ستاد تمرکز بر مسئله یابی و تمرکز بر پروژه‌های خرد و کلان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهد . این آمادگی در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته وجود دارد که پس از نشست امروز با حمایت از سه پروژه کلان راهداری در سال آینده و کمک به تأمین بودجه و اعتبار مورد نیاز ، مسیر رو به توسعه و اثربخشی را در حوزه راهداری فراهم کنند .

    گفتنی است ۳۰ طرح توسط اعضای کمیته علمی متشکل از نمایندگان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه تهران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، به عنوان طرح‌های منتخب دوره پیش شتاب دهی برگزیده شدند که طی دو روز مورخ ۱۳ و ۱۴ دی ماه در سه پنل تخصصی توسعه فناوری‌های ملی و راهبردی ، دستاوردهای نوآورانه و طرح‌های ویژه مبتنی بر نیازهای کاربردی سازمان ارائه می‌شود .




    مطالب مرتبط

    حذف موازی کاری در پایانه های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی

    حذف موازی کاری در پایانه های مرزی با اجرای مدیریت یکپارچه مرزی

    پایانه های مرزی به دو بخش ایست اجباری و اختیاری و پس کرانه های موجود تقسیم شده است بطوریکه مکان فیزیکی ادارات و ارگانها برحسب نیاز و اولویت مشخص شده همچنین در بحث طرح های توسعه ای و فیزیکی با حضور تمام نمایندگان ایست اجباری ادارات تصویب و به زودی جهت اجرا و پیمان سپاری انجام می ...

    |

    تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ارتقا جاده‌های منتهی به مرزهای زمینی کشور

    تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ارتقا جاده‌های منتهی به مرزهای زمینی کشور

    با توجه به برخورداری از ۸۶۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۸۸۸ کیلومتر راه اصلی منتهی به مرزهای زمینی ، اگر تصمیمی مبنی بر ارتقای راه‌های اصلی به بزرگراه اتخاذ شود، اقدام در این مورد نیازمند یک برنامه بلندمدت است .

    |

    طرح ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت ترافیک مرزی در بازرگان الگویی برای سایر مرزهای کشور

    طرح ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت ترافیک مرزی در بازرگان الگویی برای سایر مرزهای کشور

    با هماهنگی های انجام شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و گمرک ج.ا.ا. این سامانه با سایر سامانه های ذیربط از جمله سامانه پنجره واحد گمرک متصل شده و ضمن تبادل اطلاعات یکپارچگی فرایندهای سازمانی بین منطقه آزاد ، گمرک و پایانه مرزی را تضمین خواهد نمود .

    |

    آسفالت بیش از هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در قالب طرح ابرار

    آسفالت بیش از هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در قالب طرح ابرار

    برای ارتقا شاخص آسفالت در راه های روستایی حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان که ۱۷ درصد با متوسط کشوری فاصله دارد مقرر شده است در طرح ابرار دو ، ۴۷۵ کیلومتر از راه های روستایی این اداره کل آسفالت شود تا شاهد بهبود شاخص ها در این خطه از ایران ...

    |

    آغاز اعلام بار مجازی در کل کشور به صورت غیر متمرکز

    آغاز اعلام بار مجازی در کل کشور به صورت غیر متمرکز

    در خصوص مشکل توقف ناوگان در مرزها ، راهکار مناسبی در وزارتخانه متبوع مصوب شده و در دست پیگیری است و با اجرای طرح پس کرانه های مرزی و بیرون کشیدن فعالیتهای غیر ضرور از مرزها ، مشکلات تا حدود زیادی مرتفع خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران