در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر افزایش سهم راه آهن از حمل و نقل استان یزد

    باید با توجه به ظرفیت‌ کنونی استان ، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد و در جهت هوشمندسازی آنها تا پایان سال یا سال آینده اقدام کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار یزد بر لزوم افزایش سهم راه‌آهن از حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت : باید با ایجاد توازن نگرانی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در این رابطه مرتفع شود .

    محمدعلی طالبی در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با تاکید بر استفاده از حمل و نقل ریلی در بحث توسعه صادرات استان ، افزود : حمل و نقل ریلی با لحاظ مزایایی مانند صرفه اقتصادی ، حمایت و حراست از زیربناهای ریلی ، کاهش تصادفات و برخی از حوادث جاده‌ای باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در این حوزه سهم استان افزایش پیدا کند .

    وی بر ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در استان تاکید کرد و گفت : البته شاید برخی رانندگان یا شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای نسبت به این موضوع و با احتمال افزایش بیکاری رانندگان ابراز نگرانی کنند که در این رابطه باید توازنی بین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برقرار شود .

    طالبی ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای استان را خوب ارزیابی کرد و برای مدیریت بهتر در این حوزه پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی حمل و نقل در استان را مطلوب خواند .

    وی با تاکی بر این که استان نیازی به واردات بیشتر کامیون ندارد ، گفت : باید با توجه به ظرفیت‌ کنونی استان ، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد و در جهت هوشمندسازی آنها تا پایان سال یا سال آینده اقدام کنیم .

    وی پیگری مقوله هوشمندسازی را از طریق جلسه و کمیته‌ای در دستور کار قرار داد و افزود : باید این مسئله به طور جدی به عنوان یک مصوبه دنبال شود .

    طالبی در ادامه به شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت : بعضاً عملکرد مطلوب استان با توجه به شاخص‌های ارزیابی به ویژه شاخص‌های کمی مانند تعداد مصوبات که بعضاً هم واقعی و گویای نوع عملکرد نیستند ، به درستی دیده نمی‌شود ولی با این وجود ، انتظار برتر بودن فعالیت‌های اتاق بازرگانی براساس شاخص‌ها وجود دارد .

    ارتقا سهم راه‌آهن از حمل و نقل استان تا ۵۰ درصد

    سید مسعود عظیمی معاون اقتصادی استاندار نیز ضمن اعلام آمادگی پیگیری مشکلات حوزه حمل و نقل از طریق برگزاری جلسات با بخش خصوصی ، اظهار کرد : البته حوزه حمل و نقل به صورت سه‌وجهی است و بخشی از آن علاوه بر حوزه اقتصادی به حوزه عمرانی استانداری بر می‌گردد .

    وی در ادامه به سهم ۳۰ درصدی راه‌آهن از حمل و نقل استان بر اساس آمارهای آبان ماه گذشته ، گفت : استان با ۱۶۰۰ واگن می‌تواند این سهم را تا ۵۰ درصد افزایش دهد .

    عظیمی در بخش دیگری از سخنانش به فرسودگی ۵۰ درصدی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مشتمل بر هشت هزار کامیون اشاره کرد و گفت : این ناوگان متناسب با جایگاه استان در بخش صنعت و معدن نیست .

    معاون استاندار همچنین هوشمندسازی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان را نیازمند پایه‌ای قوی خواند و در ادامه نیز از مراحل پایانی ریل‌گذاری راه‌آهن یزد - اقلید خبر داد و گفت : دو ریله شدن راه‌آهن بافق نیز در دستور پیگیری و رفع مشکلات مربوطه است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اینکه میزان ترددها در کل کشور منفی اما در استان یزد مثبت بوده و یزد به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی هم‌وطنان انتخاب شده‌ است ، امید داریم این روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته‌ باشد تا روزی که با تلاش همه خدمتگزاران به این مردم ، آمار فوت در شبکه‌های ...

    |

    در بخش حمل و نقل جاده‌ایِ کالا و مسافر ، مراحل دریافت مجوز در درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir به صورت کاملا شفاف بارگزاری شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست ما در حوزه پروژه‌های حمل و نقلی بهره‌برداری از ۹۵ درصد پیشرفت و تکمیل پروژه ...

    |

    نظرات کاربران