در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از طرح‌های راهسازی شهرستان خمین

    کنارگذر محلات ۱۷ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد . مسئله معارض چهار کیلومتر از بخش‌هایی از این بزرگراه که در خمین واقع شده حل شده و تسریع در اجرای این مسیر از تصمیمات گرفته شده برای مسیر محلات به خمین است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور در حال ساخت است که اتمام هشت طرح به طول ۶۵۱ کیلومتر در اولویت قرار دارد .

    خیر‌الله خادمی در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان خمین که با حضور استاندار مرکزی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی صورت پذیرفت گفت : هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور درحال ساخت است و بهره‌برداری از یکهزار و ۸۷۰ کیلومتر از این طرح‌ها تا پایان فصل تابستان سال آینده از اولویت‌های وزرات راه و شهرسازی است .

    خادمی با یادآوری اجرای سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور نیز گفت : ۹ پروژه ریلی در اولویت است و تلاش می شود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از این مسیر در سال جاری و نیز سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که سه استان کشور در این مسیر ریلی قرار دارند .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با یادآوری بازدید از مسیر محلات به خمین و الیگودرز افزود : کنارگذر محلات ۱۷ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد . مسئله معارض چهار کیلومتر از بخش‌هایی از این بزرگراه که در خمین واقع شده حل شده و تسریع در اجرای این مسیر از تصمیمات گرفته شده برای مسیر محلات به خمین است .

    وی تاکید استاندار مرکزی نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از رینگ کنارگذر خمین را یادآور شد و بیان کرد : چهار کیلومتر از این طرح با پل‌های تقاطعی که دارد باقی مانده است که پیش بینی‌می شود تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود . ۱۰ کیلومتر از مسیر خمین به سمت الیگودرز تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن آب و هوا یا در بهار سال آینده بهره برداری می‌شود .

    خادمی ادامه داد : ۱۵ کیلومتر باقی مانده از مسیر خمین به الیگودرز به مناقصه  گذاشته می‌شود و پیمانکار جدید مشغول به کار خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور به همراه استاندار مرکزی ، جمعی از مسئولان استانی و محلی از پروژه تقاطع غیر همسطح ، پل روستای ورآباد و محور خمین - محلات بازدید کردند .




    مطالب مرتبط

    ایستگاه با مساحت ۱.۰۹۷ متر مربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است .

    |

    در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به ...

    |

    هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمان بندی پیش بینی شده ، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود . این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند .

    |

    برای اتمام کل محور ، بررسی لازم را انجام داده و کارهای باقیمانده را مانند اجرای ابنیه‌ها ، نقشه برداری ، معارضین ، تقاطع‌های موجود و … برای برنامه ریزی و اتمام عملیات اجرایی این محور انجام شود .

    |

    دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمت‌ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن‌ها ، ۶ ماه به روسیه فرصت داده است .

    |

    نظرات کاربران