در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از قطعه ۶/۷ کیلومتری در محور توره - بروجرد

    عملیات اجرایی این پروژه شامل حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری ، ۵۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی ، ۷۳۰ هزار مترمربع عملیات تثبیت بستر با روسازی بتنی ، ۴۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی و ۱۵ هزار تن آسفالت است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، قطعه ۶/۷ کیلومتری از محور توره - بروجرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات محلی استان مرکزی بهره‌برداری شد .

    خیراله خادمی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی از پروژه‌های اداره‌ کل راه وشهرسازی در شهرهای ساوه ، دلیجان ، محلات ، خمین ، شازند و اراک بازدید کرد.

    خادمی در این سفر از تقاطع جاده قدیم ساوه – غرق‌آباد و تقاطع سیلجرد با کنارگذر ساوه ، محور ساوه – غرق‌آباد ، باند دوم محور زیرآب - محلات ، تقاطع سنجه‌باشی و احداث پل ورآباد در محور خمین محلات ، تقاطع غیرهمسطح خمین - محلات و خمین - اراک ، کنارگذر شمالی و تقاطع غیرهمسطح اراک - فرمهین ، تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی اراک با آزادراه اراک - بروجرد در محدوده پتروشیمی و محور توره - بروجرد بازدید کرد .

    در پایان این بازدیدها بهره‌برداری از ۶/۷ کیلومتر محور توره - بروجرد با حضور استاندار مرکزی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه وشهرسازی انجام شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه بهره‌برداری از این محور  گفت: این پروژه به طول ۶/۷ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با قراردادی درحدود ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های مهم عمرانی این  اداره‌کل است .

    مرزبان در ادامه افزود : جهت رفاه حال ساکنان محلی و منطقه تعداد ۱۰ پل با دهانه‌های یک تا ۶ متری جهت تردد اهالی و همچنین آب‌های سطحی و احشام در طول این محور احداث شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص دیگر مشخصات فنی پروژه عنوان کرد : عملیات اجرایی این پروژه شامل حدود ۴۰۰ هزار  مترمکعب عملیات خاک‌برداری ، ۵۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی ، ۷۳۰ هزار مترمربع عملیات تثبیت بستر با روسازی بتنی ، ۴۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی و ۱۵ هزار  تن آسفالت است .

    گفتنی است ، طول کل این مسیر در حوزه استان مرکزی ۲۵ کیلومتر است که قرارداد ۴۴۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی برای آن منعقد شده است .




    مطالب مرتبط

    برای اتمام کل محور ، بررسی لازم را انجام داده و کارهای باقیمانده را مانند اجرای ابنیه‌ها ، نقشه برداری ، معارضین ، تقاطع‌های موجود و … برای برنامه ریزی و اتمام عملیات اجرایی این محور انجام شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بازدید از محور لار - بستک و لار - بندرعباس با حضور غلامرضا سقندلی مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ...

    |

    این پروژه بعد از سال‌ها با پیشرفت ۷۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد و پس از آن از مهرماه سال گذشته با توجه به مطالبات پیمانکاران و مشاورین و توقف اجرای پروژه ، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح در سفر سال گذشته ریاست محترم جمهوری به استان کردستان تخصیص یافت .

    |

    تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    نظرات کاربران