در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مراسم افتتاح پروژه های راه آهن در هفته حمل و نقل به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان

    ما نیازمند توسعه شبکه ریلی و بهره مند کردن کشور از قطارهای پرسرعت هستیم . امروز در دنیا همه کشورها به سمت قطارهای پرسرعت حرکت کرده‌اند و ما نیز نباید کوتاهی و غفلت داشته باشیم و ضرورت دارد تا به تکنولوژی روز و برتر دنیا برسیم . این یک نیاز برای کشور است و ضرورت دارد تا تلاش ما به این سمت معطوف شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مراسم افتتاح پروژه های راه آهن در ساختمان شهدای راه آهن با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی ، مدیرعامل راه آهن و جمعی از مدیران راه آهن برگزار شد و خبرنگاران برای رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشتند .

    در این مراسم و هم زمان با هفته حمل و نقل ، ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷میلیارد تومان به بهره برداری رسید .

    وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت : خانواده بزرگ حمل‌و‌نقل در وزارت راه و شهرسازی ، یک خانواده حداقل پنج میلیون نفری را شامل می شود که سهم بزرگی را در کیفیت زندگی مردم و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل‌ونقل و وسائل آن ایفا می‌کنند .

    محمد اسلامی ادامه داد : این تلاش‌ها و کوشش‌ها به جامعه امید را منتقل می‌کنند که با تحرک بیشتر و افزایش کارآمدی حوزه‌های حمل‌ونقل ، با رعایت الزامات استاندارد و ایمنی آن‌ها ، مردم ما روز به روز از این برکات و اقدامات بهره‌مند خواهند شد .

    وی با یادآوری از‌ این که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شعاری را با عنوان "مسیر ایران روی ریل به سوی آینده" انتخاب کرده است ، افزود : اکنون این شعار به یک فرهنگ سازمانی در راه آهن تبدیل شده است و تمامی کارکنان راه‌آهن در سراسر کشور از درجا زدن خداحافظی کرده و همگی این اراده را دارند که به صورت یکپارچه و متحد بتوانند مسیر رشد راه‌آهن را در کشور فراهم کنند و به اهداف تعریف شده دست یابند .

    وزیر راه تاکید کرد : ما نیازمند توسعه شبکه ریلی و بهره مند کردن کشور از قطارهای پرسرعت هستیم . امروز در دنیا همه کشورها به سمت قطارهای پرسرعت حرکت کرده‌اند و ما نیز نباید کوتاهی و غفلت داشته باشیم و ضرورت دارد تا به تکنولوژی روز و برتر دنیا برسیم . این یک نیاز برای کشور است و ضرورت دارد تا تلاش ما به این سمت معطوف شود .




    مطالب مرتبط

    در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

    |

    در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری نو ، ۱۰ دستگاه لکوموتیو نو ، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده ، ۲ واگن مسافری نو و ۲۳ واگن مسافری بازسازی شده است .

    |

    میزان باری که سال ۱۴۰۱ حمل کردیم و مسافری که جابجا کردیم بر اساس هر تن کیلومتر یعنی هر یک تن بار یک کیلومتر جابجا شود ۳۵ سی سی مصرف سوخت را بهینه می‌کند و ذخیره انرژی دارد و به ازای هر یک نفر که یک کیلومتر جابجا بشود ۲۰ سی سی ذخیره می‌شود . بر اساس آمار رسمی سازمان بهینه‌سازی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، لازم است در زمینه قراردادها و همه اموری که ذینفعانی در بخش خصوصی دارد ، فرآیندها به صورت شفاف ، سیستماتیک ، غیر سلیقه ای ، ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    نظرات کاربران